Second-hand: Hyundai i20 – O citadină pentru pragmatici

vezi galeria foto

Ai doar 5.000 de euro și vrei să mergi din punctul a în punctul B. Cum te descurci? Poate cu un scuter Vespa. Sau cu două biciclete electrice. Ambele alternative pot fi atractive.


Dar dacă vrei să faci și cumpărăturile de weekend și trebuie să încarci câteva baxuri de apă și de bere, situația devine complicată. Soluția are numai cinci ani vechime, este în stare bună de funcționare și oferă spațiu suficient pentru patru pasageri. Citadina pentru pragmatici vine de la Hyundai și i se spune i20. Merită să-l cumperi la mâna a doua?

Flashback. Predecesorul său a fost Getz (2002-2009), iar în martie 2009 a apărut i20, fabricat în Turcia. În curând, acesta va fi înlocuit de un nou model pe care l-ați văzut la Salonul de la Paris. Am dat peste un exemplar de cinci ani la 5.950 de euro, în culoarea „Electric Red, la un dealer din Lönberg. Micuțul avea 76.297 km la bord și era bine accesorizat, cu aer condiționat, oglinzi încălzite și roți cu jante din aluminiu.


În timpul testului am remarcat două umflături produse de rugină pe rama geamului din spate și o adâncitură mică pe partea dreaptă. În afară de acestea, micul Hyundai este ireproșabil. Bun: pneurile au un profil de 6 mm. Interiorul este impecabil, dacă nu luăm în calcul plasticele dure. Dar această problemă o avea i20 și când era nou.

E timpul pentru test drive. Da, micuțul coreean are și motor de 78 CP, dar benzinarul de bază este pe cât de nerafinat, pe atât de gurmand. Încercați să găsiți un preț bun la dieselul de 1,6 litri, care consumă mai puțin de cinci litri și aleargă cu 190 km/h. Spre deosebire de motorul de 1,4 litri pe benzină al mașinii noastre de test. Acesta dezvoltă 101 CP, dar care nu se regăsesc nicăieri. Acest i20 toarce plăcut, dar se simte obosit. Apoi, avem direcția lipsită de feedback. Din fericire, trenul de rulare este reglat armonios. Ce lipsește atunci? Faceliftul. Acesta a venit în 2012 și a adus mai multă putere pentru motoare, precum și spoilere noi în față și în spate.



Înapoi la dealer. Ne plângem: mașina trage ușor dreapta, aerul condiționat nu funcționează. Răspunsul: „Am primit mașina în custodie, nu e a noastră. Din cauza asta, nici la preț nu putem umbla. Ei bine, cine vrea un mini de oraș nu are prea mult noroc cu i20. Dacă bugetul disponibil este de maximum 5.000 de euro, va avea mai multe opțiuni peste nu foarte mult timp. Pentru că sosirea pe piață a noului model va coborî prețurile modelelor mai vechi.

ASTA NU NE-A PLĂCUT: DUPĂ CINCI ANI, AU APĂRUT DEJA PRIMELE URME DE RUGINĂ


Ca mașină nouă, i20 ne-a convins prin rezultatele bune înregistrate în comparative. Ca fiabilitate pe termen lung, însă, există și loc de mai bine. Exemplu: compartimentul motor nu este protejat în partea inferioară. Rezultatul: apa pătrunsă duce la corodarea cilindrului receptor al ambreiajului și a conductelor. Au existat și rechemări: roți le cu jante din oțel au fost înlocuite din cauza decupajului pentru valvă poziționat greșit, iar conductele sistemului de răcire care vibrau au fost fixate mai bine. Fratele ix20 a fost rechemat pentru rugină la frâna de mână.


Iată principalele probleme cu care se pot confrunta clineții care optează pentru un Hyundai i20

  • Rugină la geamurile din spate După cinci ani, aproape normal: urme de rugină apar în spatele ramei geamurilor din spate. Reparația este simplă, dar necesară.
  • Evacuare: Destul de neobișnuit – toba finală se în-doaie atunci când suspensia este comprimată la maximum din cauza balansului.
  • Conducte de frână: Chiar dacă rugina afectează numai clemele de prindere, se va extinde rapid și la conducte.
  • Pivoții suspensiei: Mașinile mici sunt făcute pentru oraș, dar la parcarea pe trotuar au de suferit articulațiile.
  • Baterie: Hyundai i20 ocupă un loc codaș în statisticile de defecțiuni ale TÜV. Motivul: o baterie descărcată.
  • Petele de ulei sunt una dintre cele mai frecvente probleme remarcate la verificarea tehnică.

Nu trebuie ca toate mașinile să semene cu VW Polo: și alte branduri au mașini reușite. Ca design, coreenii au ajuns deja la un nivel înalt. Nici ca tehnologie i20 nu are de ce să se rușineze. Numai în ceea ce privește calitatea ar mai fi loc de îmbunătățiri.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE