Ca mașină la mâna a doua, altădată apreciata Kia Sorento dezamăgește. Păcat, pentru că are multe calități.
La debutul său, în 2002, Kia Sorento a fost o senzație, iar în Germania, clienții așteptau chiar și un an până la livrarea mașinii. Motivul: Sorento a fost primul SUV Kia cu un stil trendy și caracter polivalent, iar prețurile în Germania porneau de la 30.990 de euro. Sub liniile elegante se ascundea un SUV clasic, cu șasiu tip scară și punte spate rigidă. Designul rustic avea avantajele sale, printre care o capacitate de remorcare de până la 3.500 kg (în funcție de anul fabricației). Motorizat de un diesel puternic și economic, Sorento era visul celor care aveau de tractat motociclete, iahturi sau rulote.
În 2006, faceliftul consistent a adus o suspensie mai confortabilă, sistem de control al stabilității standard și motorizări revizuite. Cu aceste îmbunătățiri, Sorento s-a vândut până în 2009. Mașina din fotografie este din ultimul an de producție, având motorizarea 2.5 CRDi de 170 CP. Cu echiparea superioară EX și 91.000 de kilometri la bord, este oferită de un dealer de mașini rulate din Bremen pentru 11.980 de euro. O ofertă onestă. Cei interesați ar trebui totuși să se gândească de două ori înainte de a cumpăra off-roaderul coreean.
Motorizările diesel sunt recunoscute ca generatoare de probleme pe bandă rulantă din cauza detonațiilor. Gazele de ardere pătrund în blocul motor și în sistemul de admisie, provocând distrugerea turbocompresorului, colmatarea filtrului de ulei și blocarea circuitului de ungere. În cazuri extreme, manetoanele se uzează extrem, ceea ce la modelele mai vechi înseamnă deja o defecțiune capitală. Chiar dacă Kia a recunoscut această problemă într-un buletin de service, nu vă bazați pe bunăvoința celor din service-ul de reprezentanță. Atunci, ar fi mai inspirat să alegeți o motorizare pe benzină? Din păcate, nici aceasta nu este o soluție, lista problemelor rămâne lungă. Cutia automată cedează, discurile de frână se uzează accelerat. Articulațiile suspensiei, diferențialele și cutia de transfer sunt uzate pe modelele exploatate dificil. Pierderile de ulei sunt la ordinea zilei.
Cel puțin în zonele în care s-a scurs uleiul, rugina nu se formează. Altfel, din păcate, o întâlnim peste tot. La mașina testată de noi, petele de rugină au înflorit deja pe sub caroserie și pe șasiu, ușile sunt, de asemenea, frecvent afectate. Cine consideră că primul Sorento ar fi un chilipir a pariat pe calul necâștigător.
Kia Sorento pare solidă, dar se uzează în ritm accelerat
Faceliftul din 2006 nu a fost suficient, prea multe erori de proiectare au rămas nerezolvate, iar altele apar pe măsură ce mașinile îmbătrânesc. Un exemplu este rugina de sub caroserie, la trenul de rulare, sistemul de frânare și zonele inferioare ale portierelor. Dieselul a primit în 2006 o versiune ecologică, iar capacitatea de remorcare a crescut, reflectând creșterea de putere, dar ce folos, dacă motoarele cedează…? Uzura frânelor și a articulațiilor este însă oarecum normală, având în vedere masa mare a mașinii. În plus, rata mare a defecțiunilor, împreună cu prețul mare al pieselor de schimb, face din Kia Sorento un dezastru pentru planificarea bugetului oricărei familii.
Partea inferioară a portierelor
Rugina pătrunde sub protecțiile din plastic. Când se vede rugina, deja este prea târziu.
Ramele ușilor
Rugina a pătruns deja în structura offroaderului. Se cere o intervenție rapidă.
Injectoare
Lipsa etanșeității duce la pierderi ale gazelor de combustie. Acestea determină o reacție în lanț, culminând cu distrugerea motorului.
Discuri de frână
Masivul Sorento, cu masa sa de 2.140 kg, mănâncă discurile de frână la micul dejun.
Evacuare
După șase-șapte ani, toba finală este complet uzată. Înlocuirea este costisitoare.
Articulații
Trenul de rulare suferă, de asemenea, din cauza masei mari a mașinii. Numeroase respingeri la TÜV.
Verdict
Kia Sorento este un SUV plăcut și cu multe calități de mașină polivalentă. Dar asta contează mai puțin ca mașină rulată. Numeroase probleme (unele chiar grave) apar cu vârsta și fac din Kia Sorento o mașină de evitat pe piața de second-hand.