Calitatea ridicată de fabricație este un pont în privința lui Mazda CX-5. Dieselul nu confirmă pe toată linia.
Cine considera în trecut că Mazda oferă mașini solide și convenabile ca prestații, aproape sigur le considera și insipide, incapabile să dea o satisfacție substanțială. De parcă japonezii lăsau emoțiile în seama altora, excepții fiind numai cele două serii concepute strict pentru așa ceva: sportivele MX-5 și RX-8. Acum lucrurile stau altfel. Designerii care muncesc la Mazda încearcă să „obțină o expresie a puterii prin firescul mișcărilor’. Prezentat în 2011, SUV-ul CX-5 a fost una dintre primele astfel de tratări. După 7 ani, iată, încă arată foarte bine.
După cum o sugerează aspectul exterior, mașina se prezintă bine și pe latura dinamică. Parcurge stabil și cu precizie virajele. Suspensia are o tentă clară de fermitate, favorizând un bun feedback despre mersul mașinii. Pe partea fiabilității, Mazda și-a onorat buna reputație: varianta 2.2 Skyactiv-D (supusă unui test de anduranță de Auto Bild în 2015) a trecut fără probleme pragul de 100.000 km, iar statisticile TÜV o situează în partea superioară a segmentului SUV. Mai departe, uzura se poate accelera și s-au menționat defecte ale anexelor. Variantele cu benzină, pe de altă parte, sunt buni tovarăși de drum pe termen lung și nu consumă exagerat. La acestea regăsim întru totul cartea de vizită a mărcii Mazda.
Citește și:
Dezastru la EuroNCAP: O stea pentru Jeep Wrangler și zero pentru Fiat Punto
Cifrele autonomiei oficiale pentru Kia e-Niro erau eronate
Volkswagen renunță la motoarele cu ardere internă
Programul Rabla s-a încheiat pentru persoanele fizice
Noua Kia Soul aduce schimbări majore
Craiova-Pitești va fi drum expres
Noi precizări despre taxa auto
Jeep Gladiator: Fratele pick-up al lui Wrangler se prezintă!
Tot ce îți trebuie pentru a rula în siguranță pe drumurile României
Porsche 911 are o nouă generație
Cum îți poți moderniza mașina
Ora de Educație Rutieră
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
Maestrul fiabilității
În fiecare an, redacția germană a revistei AUTO BILD primește de la autoritatea tehnică TÜV date actualizate pe termen lung privind mai multe tipuri de mașini, inclusiv Mazda CX-5. Dacă mentenanța a fost tratată cu seriozitate, nu prea apar probleme. Motorizările diesel sunt conforme Euro 6, dar pot fi găsite la prețuri atractive, pentru că fiabilitatea lor pe termen îndelungat nu este exemplară. Pe de altă parte, longevitatea versiunilor cu benzină s-a dovedit a fi impresionantă.
Defecțiuni la arborii cu came și turbo
Ne referim aici numai la versiunile diesel. S-a mai văzut și motorină ajunsă în ulei, care s-a diluat și a pierdut presiunea. Ca urmare, motorul poate fi distrus.
Baterie
Cazurile bateriilor descărcate complet ca urmare a deteriorărilor din cablaje nu au fost numeroase.
Rechemări
Rugina se insinuează pe la pasajele roților și la rama hayonului. Unele mașini au fost tratate.
Conducte de presiune
Încă o problemă întâlnită numai la variantele diesel: cedarea etanșeității circuitului turbo. Nici aceste situații nu au fost prea multe.
Verdict
Mazda CX-5 e destul de bine pusă la punct și solidă. Cu greu poți găsi ceva de care să te plângi. Rezistența la coroziune merită să fie menționată – fapt valabil și pentru alte serii de modele ale casei. Singurul neajuns: la un moment dat, dieselurile cu rulaj mai mare intră într-o fază de uzură oarecum rapidă. Păcat, pentru că sunt Euro 6.