Mazda2 de la 4.000 de euro: Formă perfectă, dar cu pete de rugină

vezi galeria foto

Micuța Mazda2 s-a dovedit a fi un student model la inspecțiile TÜV: nicio emoție la examene. Rugina ar putea fi, însă, o problemă deranjantă.


Inspecția periodică este, pentru multe modele mai vechi, un moment de cumpănă. Dacă însă ai o Mazda2 din a doua generație, care a fost dezvoltată în comun cu Ford Fiesta, această probă dură devine doar o programare de rutină. Cel puțin asta reiese din ultima ediție a Auto Bild TÜV Report. Impresionant: cu cât este mai vechi, modelul de clasă mică al Mazda ocupă o poziție mai bună în raport cu rivalele sale. Spre exemplu, la categoria 8-9 ani, Mazda2 ocupă poziția a cincea, ceea ce o plasează cel mai bine dintre modelele de clasă mică. Surprinzător, proprietarii de Mazda2 sunt tot la fel de satisfăcuți de mașinile lor ca și cei care conduc mașini-vedete tradiționale ale rapoartelor TÜV, așa cum sunt, spre exemplu, modelele Porsche.


Dezvoltatorii s-au preocupat în mod special de caracteristicile de conducere ale acestei Mazda. A doua generație, produsă între 2007 și 2014, s-a consacrat ca un adevărat atlet al clasei mici. Schimbarea treptelor, direcția și suspensia sunt fin reglate și-l transformă pe cel de la volan într-un adevărat specialist al virajelor. Din păcate, motorizările nu sunt la înălțime. Chiar dacă unității pe benzină de 1,3 litri/75 CP nu i se poate reproșa nimic din punct de vedere obiectiv, la mersul pe autostradă, acesteia îi lipsește antrenul. În plus, gama de puteri, de la dieselul de 63 CP la benzina de 103 CP, este foarte îngustă.


Predecesorul, frate al lui Ford Fusion, oferea, grație arhitecturii de monovolum, câțiva centimetri în plus în orice direcție. La modelul testat, ocupanții locurilor din spate trebuie să se mulțumească cu ceva mai puțin spațiu. Alegerea materialelor a dezamăgit, cu plastice dure și lucioase, dar acestea durează veșnic. Iată care este diferența dintre calitatea tactilă și cea reală.


Dacă este ceva de care să ne plângem, este vorba de uzura articulațiilor de direcție la puntea față sau de rulmenții roților subdimensionați. La primele modele, aceștia au încep să producă zgomotul fatidic în primii 10.000 de kilometri. Din fericire, remedierea problemei s-a făcut pe garanție.

O problemă veche a mărcii a fost, în anii trecuți, rugina. Chiar dacă Mazda2 nu are o slăbiciune din acest punct de vedere, fotografia de sub caroserie  (pe pagina din dreapta) arată primele urme de rugină la muchiile caroseriei. Cei care vor să petreacă mai mult timp cu mașina lor second-hand trebuie să ia măsuri. Mai ales că Mazda2 este un adevărat alergător de cursă lungă.


Mazda 2: riscurile mici se combină cu costurile mici de operare

Pe forumurile dedicate mărcii, șoferii de Mazda2 vorbesc mai degrabă despre amintiri din copilărie decât despre probleme. Pur și simplu nu prea este nimic de spus din acest punct de vedere. Este și cazul modelului testat de noi. În ciuda echipării Sport, mașina pare mai degrabă întreținută de pensionari. O problemă tipică la modelele Mazda din ultimii ani, rugina se insinuează pe dedesubt, la muchii și îmbinări. Aici, cumpărătorul nu ar trebui să piardă timpul: o investiție în protecția anticorozivă merită fiecare bănuț.


Faruri
La inspecția periodică au fost semnalate reglaje incorecte sau becuri arse. Banalități.

Rugină sub caroserie
La primele modele, rugina apare timpuriu la muchii și îmbinări. Dacă țineți mașina mai mult, merită aplicarea unei protecții anticorozive.

 

Rulmenți
În primii ani de producție, aceștia cedau în mai puțin de 10.000 de kilometri. Mazda i-a schimbat în garanție cu rulmenți corespunzători.

 

Articulații de direcție uzate
Nu dramatic, dar mai rapid decât media și, prin urmare, nedemn de acest model. E bine să ascultați la manevrarea volanului.

 

Verdict
Mazda2 este o mașină care nu doar că este plăcută de condus, ci care aduce și cea mai bună calitate pe termen lung. Cu puțină îngrijire, aceasta promite proprietarului său ani fără griji, cu mentenanță minimă și fără emoții la inspecțiile tehnice periodice.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE