În curând, prima generație Mercedes SLK va avea statut clasic. Ce mai așteptați? Am condus un exemplar fabricat în 1999 cu doar 78.500 de kilometri la bord. Prețul era de 6.990 de euro.
Dacă privim la ce s-a întâmplat cu toate seriile Mercedes decapotabile de până acum, devine destul de clar că și prima generație Mercedes SLK se apropie de momentul în care doritorii de roadstere clasice vor pune ochii pe el și prețurile vor înceta să mai scadă. Mașina este o valoare solidă garantată.
Cariera sa comercială a debutat în 1996 și succesul a fost exploziv. Foarte curând după debutul producției, intervalele de așteptare pentru livrarea unui SLK au atins doi ani. Roadsterul construit în uzina de la Bremen pe platforma tehnică a Clasei C a devenit o stea sclipitoare, asemenea simbolului de pe masca sa frontală.
Până la apariția celei de-a doua generații (cunoscută sub indicativul R 171) au fost vândute 311.000 de exemplare. Asta înseamnă că, în prezent, sunt încă destule automobile SLK din generația R 170 în circulație pentru ca oferta să fie generoasă și relativ ieftină. Desigur, asta nu va dura la infinit.
Pentru un preț moderat puteți intra în posesia celebrului pavilion metalic escamotabil Vario-Roof, care a înlocuit atunci, în premieră, pavilioanele amovibile din material textil. Asta înseamnă că posesorul mașinii va avea parte iarna de o ambianță la bord cât se poate de plăcută.
Cât despre soliditatea pavilionului Mercedes, aceasta e mult peste a modelelor coupe-cabrio populare de felul lui VW Eos sau Peugeot 206 CC. Sunt puține șanse ca vreunul dintre exemplarele SLK pe care le veți examina să aibă infiltrații.
Cel puțin când mașina este acoperită, portbagajul este destul de încăpător, oferind 348 de litri. În cazul decapotării, volumul său util se reduce cu mai mult de 200 de litri și accesul se îngustează drastic. Detaliul merită să fie avut în vedere, chiar dacă doritorii de roadstere nu sunt, de felul lor, pasionați de căratul bagajelor. Unii vor comenta și dozarea asistării direcției, care nu este neapărat sportivă, conform unor așteptări actuale.
Toată lumea se va bucura de asta: rugina nu constituie un punct slab, deși înrudirea conceptuală cu sedanurile W 202 sugerează contrariul. Evitați cazurile de tuning mai mult sau mai puțin calificat.
Visul decapotabil are și unele puncte slabe
Ținând cont de vechimea mașinilor aflate în circulație, statistica defectelor privitoare la primul SLK este restrânsă. Caroseriile și interioarele neîntreținute, accidentele prost reparate și kilometrajele manipulate sunt cele mai întâlnite aspecte critice în cazul său. Cele mai tentante prețuri ar putea ascunde situații de acest gen. Mai sunt și cazurile mașinilor care au trecut pe la mulți proprietari. De obicei, aceștia nu s-au ocupat de întreținerea și starea lor tehnică. Cu siguranță, aveți de ales între destule exemplare cu proprietar unic și aflate în stare tehnică bună. Investigați cu atenție.
Scurgeri de ulei
Un vehicul în vârstă de peste 20 de ani nu mai poate fi perfect etanș, peste tot. Dar partea tehnică a lui SLK e, totuși, bine cotată de TÜV.
Rugină
Un climat rece și umed sau rularea decapotată pe timp de iarnă predispune la apariția ruginei pe la muchiile portbagajului.
Tiranți diagonali
Denivelările mari pot duce la lovirea acestor ranforsări de caroserie și la apariția ruginei în zonele respective. Un rău subtil.
Comenzile ferestrelor
Limitatoarele prinse cu adeziv pot ceda, iar geamurile tind să se ducă mai sus decât este cazul. Se poate face o reparație solidă.
Verdict
În pofida succesului comercial și a unei excelente reputații de fiabilitate și calitate, prima generație SLK încă poate fi găsită la prețuri convenabile. Cei care nu insistă pe sportivitate vor fi satisfăcuți de motorul aspirat de 2,0 l. Versiunea 230 Kompressor e mai rapidă, iar cele cu șase cilindri nu sunt chiar ieftine.