Opel Agila, de la 3.500 de euro: Bună clona, Opel!

vezi galeria foto

Opel Agila B este identică cu Suzuki Splash, iar genele japoneze fac din aceasta un microvan foarte solid.


Prima încercare a dat greș. Cu designul său pătrățos, Agila A, o reprezentare a lui Suzuki Wagon R, a fost apreciată doar de nonconformiști. Și succesorul din 2008 este tot un parteneriat cu Suzuki, dar Opel a intervenit aici de la început. Rezultatul a fost un microvan semnificativ mai mare, cum nu mai era pe piață. Mai lung, mai lat, dar mai scund decât predecesorul, se încadrează mai degrabă în tiparul clasei mici.

În interior, acesta este surprinzător de spațios, patru adulți putând călători aici confortabil. Cel puțin atât timp cât călătoresc fără bagaje. Portbagajul a plătit acest confort prin volumul redus, care abia dacă poate înghiți cumpărăturile de weekend: doar 225 de litri. Cu toate că dispune de materiale simple, se vede că acestea au fost asamblate cu simț de răspundere. Numai maneta schimbătorului de viteze deranjează: burduful său din cauciuc amintește prea mult de cel al unei planetare.


Transmisia a fost întotdeauna un punct sensibil. Este furnizată de către Suzuki și necesită o schimbare a uleiului la fiecare trei ani sau 45.000 km. Cei care nu respectă acest program de întreținere vor avea de suportat reparații costisitoare. Motoarele japoneze cu puteri între 65 CP și 94 CP îi conferă micului Opel un comportament de rulare agil. În rapoartele TÜV sunt consemnate, în cazuri rare, la modelele din primele serii, pierderi de ulei, iar unii proprietari s-au plâns de consumul mare de combustibil. Cam asta e tot. Foarte rar: economicul diesel de 75 CP. Acesta a fost oferit doar până în primăvara lui 2010.


Suspensia fermă îl ajută pe micul Opel să se descurce în siguranță prin viraje. Este o calitate liniștitoare, mai ales că sistemul ESP nu a fost oferit standard pe toate echipările. Totuși, confortul are de suferit. În special pe drumurile cu asfalt deteriorat, ocupanții nu au niciodată liniște. Arcurile rupte, ca și articulațiile uzate fac ca lucrurile să se înrăutățească. Unii șoferi s-au plâns și de zgomot mare la vânt. Un set nou de chedere poate ajuta la remedierea problemei.


Coroziunea nu este încă o problemă la micul Opel, dar primele urme de rugină pe la încheieturi sunt semnele prevestitoare ale problemelor ce vor urma. O Agila bine întreținută, cu motorizarea pe benzină de 1,2 litri, este cotată la mai puțin de 5.000 de euro, în timp ce fratele geamăn Suzuki Splash poate fi cumpărat chiar și mai ieftin.

Opel Agila: asta nu ne-a plăcut

În primul rând, Agila B (acum deja la vârsta de șapte ani) poate dezvolta rugină la îmbinări. În acest caz, cumpărătorii trebuie să acționeze rapid, înainte ca reparațiile să devină scumpe. De asemenea, problemele transmisiei și pierderile de ulei pot aduce facturi de reparație piperate. Una peste alta, Agila este un model solid, mai bun decât media segmentului. Cu care, totuși, împarte aceeași soartă: în cazul mașinilor mici, proprietarii neglijează operațiile de întreținere. Ștampilele din cartea de service ar trebui să fie primul lucru verificat la cumpărarea unei mașini.


Scurgeri de ulei
Motorul vivace de la Suzuki pierde ulei cu trecerea timpului. În special primele serii au fost criticate în rapoartele TÜV.

 

Cutia de viteze
Dacă nu se schimbă uleiul la timp, pot apărea defecțiuni capitale.

 

 

Fereastra spate
Este adesea cauza zgomotului ridicat la vânt. În acest caz trebuie remontată.

Frâne care scârțâie
Atât frânele din față, cât și tamburii din spate sunt predispuși să producă zgomote supărătoare.

 

Conducte de frână
Agila B din primele serii de fabricație pică la inspecțiile tehnice din cauza conductelor de frână puternic corodate.


 

Verdict
În ciuda anumitor probleme, impresia generală este favorabilă. Agila este solidă ca o stâncă și va rezista vreme îndelungată dacă este îngrijită corect. Deranjant pentru un începător: sistemul ESP nu este oferit standard, ci doar contra cost în majoritatea versiunilor.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE