Opel Astra: Practic și pentru profesioniști

Un model pentru aproape toată lumea: cu Opel Astra K Sports Tourer, viața de zi cu zi poate fi cu ușurință gestionată, iar oferta de modele second- hand este vastă. Dar este oare bun? Am testat un exemplar fabricat în 2021 cu 88.683 de kilometri la bord aflat pe piață la un preț de 13.280 de euro.


Un bun multifuncțional nu trebuie să fie scump. Opel Astra K Sports Tourer, ultima generație de break compact dezvoltată sub conducerea GM, a fost apreciată în Germania ca o mașină de serviciu corectă, cu un raport calitate-preț așa cum trebuie. Oferta de mașini recente de ocazie cu prețuri mai mici de 15000 de euro este în consecință extinsă. Vehiculul din fotografia noastră de la Autohus din Gyhum/Bockel, de lângă Bremen, este un bun exemplu: înmatriculat pentru prima dată la sfârșitul seriei de modele în februarie 2022, acest model Astra este disponibil la un preț de chilipir de doar 13 280 de euro după ce a parcurs 88 683 de kilometri.


 

Aceasta este mașina

Sports Tourer sună dinamic. Dar, în realitate, versiunea break a modelului Opel Astra este la fel de contradictorie ca și berlina hatchback cu 33 de centimetri mai scurtă. Doar că este sensibil mai spațioasă. Datorită spațiului său generos pentru pasageri și bagaje, acum 15 ani, Astra break ar fi putut să iasă în evidență în mod plăcut, chiar și în clasa de dimensiuni medii.

Spațiul portbagajului, care poate fi folosit eficient, variază între 540 și 1630 de litri, în funcție de poziția spătarului banchetei din spate. Dintre punctele forte tehnice ale gamei, în afară de o reducere semnificativă a greutății cu până la 200 de kilograme în comparație cu predecesorul său, se numără scaunul șoferului, tip AGR, cu certificat de calitate pentru o poziție de ședere ergonomică, farurile Matrix-LED și o gamă largă de funcții de asistență care funcționează rezonabil: avertizare la coliziune, asistent de schimbare a benzii și menține-re a benzii, detectare a oboselii, asistent de parcare, de direcție și de frânare de urgență în oraș, precum și recunoașterea semnelor de circulație, care, în cel mai bun caz, sunt comandate de cumpărătorul de mașini noi. Doar senzorii de parcare hipersensibili pot fi o adevărată pacoste.



 

Dotări

Actualizarea din 2019 a fost benefică pentru Opel Astra K, recunoscut prin designul frontal mai rafinat. Versiunea de bază, Edition, are toate dotările de referință la bord. Versiunile de echipare superioare sunt Design & Tech, Elegance și GS Line, iar cea mai înaltă echipare este în versiunea Ultimate. Au mai existat și două linii de echipare „Business’, diverse pachete opționale și mai multe modele speciale. De aceea, oferta de mașini second-hand bine echipate de pe piață este surprinzător de mare.


 

Cum se conduce 

Astra se deplasează pe drumurile din Germania într-un confort relativ și întotdeauna în siguranță. Conceptul său de operare este ușor de înțeles, chiar și fără a fi nevoie de un studiu de o seară întreagă al manualului mașinii. Suspensia vehiculului nostru din fotografie nu este impresionată de maratonul de 88 683 de kilometri parcurși până acum. Cu toate acestea, calitățile suspensiei sunt doar de nivel mediu, chiar și cu amortizoarele în stare bună. Motoarele mari sunt demodate; în schimb, motoarele pe benzină și diesel cu trei cilindri, constant redimensionate, se străduiesc să facă economie. Acestea îndeplinesc standardul Euro 6d sub toate aspectele.


Motorul turbo pe benzină cu trei cilindri de 1,2 litri, cu filtru de particule, trebuie să fie turat corespunzător pentru a obține întreaga putere. Acesta era disponibil cu 110, 130 sau 145 CP. Versiunea de 1,4 litri are, de asemenea, 145 CP, dar este cuplată la o transmisie automată cu variație continuă. Dieselul modern SCRKat de 1,5 litri cu 105 și 122 CP (acesta din urmă cu transmisie automată opțională cu nouă trepte) a fost popular printre șoferii care circulau frecvent și managerii de parcuri auto. Motorul diesel funcționează mai fiabil decât predecesorul său 1.6 D, care era adesea afectat de probleme la lanțul de distribuție, și este plăcut de economic. În funcție de stilul de condus, este posibil un consum practic mai mic de cinci litri de motorină.

 

Ce provoacă neplăceri 

Opel oferă standard o garanție de doi ani pentru autovehicule noi și vopsea, precum și o garanție de 12 ani pentru protecția împotriva ruginii. Defecțiunile afișajului sistemului de infotainment apar destul de frecvent. Unele dintre cutiile de viteze manuale au probleme din cauza rulmenților conici subdimensionați.

Cureaua de distribuție, care funcționează într-o baie de ulei, este foarte sensibilă și nu tolerează un tip de ulei greșit. TÜV critică problema pierderilor de ulei constatate la inspecția generală, cu o frecvență peste medie. Autoritatea Federală pentru Transporturi Auto are în dosar 22 de rechemări în service.

 

Defecte tipice

1. Frânele

În raport cu configurația vehiculului, discurile și plăcuțele de frână nu sunt deosebit de fiabile.

 

2. Funcțiile de asistență

Instalați în spatele parbrizului, senzorii sistemelor de asistență reacționează sub efectul murdăririi parbrizului și al ceții.

 

3. Portbagajul

Calitatea simplă a mochetei nu este lipsită de consecințe. Aceasta se uzează destul de repede.

 

4. Afișajul de bord

Șoferii Astra K se plâng frecvent de defectarea segmentelor digitale.

 

Verdict

Ca mașină rezonabilă, ultimul model Opel Astra K ST merită să fie recomandat. Este solid ca o stâncă, renunțând la spectaculozitate. și este surprinzător de ieftin de cumpărat la mâna a doua.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE