Opel Corsa D este un model spatios, fiabil si poate fi exploatat cu costuri reduse. Iata de ce trebuie sa tii cont in cazul unei achizitii second hand.
In mod cert, Jaguar este marca pe care o putem asocia cel mai usor cu pisicile, dar de cand designerul Karl Lagerfeld a pozat noua Corsa alaturi de pisica sa birmaneza, Corsa este vazuta cu alti ochi (de pisica). Tot odata cu aparitia noii Corsa E, generatia anterioara, ce poarta titulatura de Opel Corsa D, un model foarte comun pentru Romania, a devenit deja o atractie pentru piata de masini second-hand. Desi tehnologia a avansat foarte mult, cele doua generatii nu sunt foarte mult diferite. Dimensiunile sunt similare, iar oferta de spatiu interior este apropiata. Diferenta majora a celor doua generatii este fata de Corsa C, care era mai scurta cu circa 15 cm.
Citeste si: Opel Corsa: cat de bun este noul model? Primele impresii de conducere
In Opel Corsa D, patru adulti au la dispozitie un nivel de spatiu generos, siguranta este foarte buna, cu o baterie completa de airbaguri, cu ABS si ESP in serie si un punctaj de 5 stele la testul EuroNCAP. Totusi, desi este in clasa mica, Corsa are o greutate de 1,1 tone pentru versiunile de baza si de aceea motoarele mici nu au pretentii dinamice prea ridicate. Acesta este si motivul pentru care Opel a renuntat sa mai ofere, in 2009, vechiul motor aspirat de 1,0 litri cu trei cilindri. Motorizarea corecta pentru Corsa este propulsorul pe benzina de 1,4 litri, oferit in trei versiuni de putere: 87 CP, 90 CP si 100 CP.
Comparat cu dieselul 1.3 CDTI, acesta dezvolta puterea armonios, ceea ce nu se intampla la dieselul de provenienta Fiat, care este prea lent la pornirea de pe loc. Masina testata de noi, de la un dealer din Hamburg, este intr-o stare tehnica foarte buna. Singura problema este data de aparitia ruginii pe partea interioara a capotei, specifica pentru Opel Corsa D. Oricum, pretul de 5.850 de euro este unul extrem de bun.
Second hand Opel Corsa D: Rulmentii fata si amortizoarele sunt punctele slabe
Cele mai importante puncte negative din raportul TUV sunt amortizoarele care cedeaza si uzura excesiva la rulmentii fata. La diesel apar probleme cu EGR-ul, la un rulaj ridicat turbina poate ceda, iar injectoarele pot avea scurgeri. La motorul de 1,2 litri pe benzina apar ocazional probleme cu detensionarea lantului de distributie si cu slabirea bratelor de tensionare.
Second hand Opel Corsa D: Iata care sunt principalele probleme:
- Lantul de distributie
Aceste tinde sa se slabeasca in timp, in anumite cazuri. Ascultati sunetul specific de la pornire. - Injectoare
La diesel, acestea tind sa curga si nu mai au un jet uniform. Un set nou are un pret foarte mare. - Turbina
La 1.3 CDTI si 1.7 CDTI exista riscul ca turbina sa cedeze, mai ales la motoarele cu rulaj foarte mare. - Valva EGR
Aceasta are rolul de a recircula gazele arse. La turatii joase se poate colmata. |n unele cazuri se poate curata. Noua, costa circa 700 de lei. - Compresorul AC
Cuplajul magnetic poate duce la cedarea compresorului de aer conditionat. Pretul unuia nou este de peste 2.000 de lei. - Cuplaj presiune ulei
Daca nu este bine strans, poate pierde ulei, care picura pe sonda lambda. Pretul este mic, de circa 100-120 de lei. - Elemente tren de rulare
Acestea nu sunt foarte rezistente, mai ales daca exploatarea se face in conditii dificile. Pentru inlocuire, preturile sunt mici. - Rugina capota
Nu afecteaza prea mult, dar este enervanta. Rugina apare pe partea interioara a capotei. Este bine sa fie rezolvata rapid. - Amortizoare
Este o problema tipica pentru Corsa D. Amortizoarele cedeaza destul de repede. Cost: de la 220 de lei (fata) si de la 140 de lei (spate). - Rulmentii
Se uzeaza rapid si produc un zgomot perceptibil cand trebuie schimbati. Atunci, trebuie \nlocuiti cat mai repede. - Aeroterma
In unele cazuri, aceasta nu mai functioneaza sau scoate sunete deranjante \n functionare. Una noua costa circa 1.000 de lei. - Frana de mana
In timp, se uzeaza si nu mai prinde foarte bine. Verifica atent functionarea acesteia la primul test cu masina pentru a evita cheltuieli ulterioare.
Verdict
Este recomandata precautie la versiunile diesel cu rulaj de peste 150.000 km. Totusi, chiar si probleme relevante din raportul TUV, precum rulmentii fata si amortizoarele, sunt relativ ieftin de rezolvat. Evitati motorizarea de baza pe benzina deoarece aceasta este pur si simplu prea slaba.