În calitate de hatchback de clasă mică pretențios, Peugeot 208 a atras destui clienți din 2012 încoace. Acum să-l vedem…
Din motive mai mult sau mai puțin subtile, mașinile de clasă mică de origine franceză sunt bine privite. Cât despre 208, el s-a dovedit a fi un demn urmaș pentru celebrele serii 205 și 206, reușind să consolideze poziția mărcii în clasa respectivă. Chiar și versiunea de bază, sumar echipată, este reprezentativă pentru imaginea Peugeot. Partea frontală are o expresie zâmbitoare și optimistă, formele inspiră dinamism, iar designul interior insistă pe originalitate fără a ceda nimic pe partea funcționalității. Asamblarea este solidă, fiind puțin probabil să se facă auzite zgomote ale elementelor de finisare. Câteva accente cromate aduc o tentă de rafinament. Ergonomia poziției de conducere, pe asta o iubești sau o urăști din prima – vezi micul volan montat în poziție joasă, sub tabloul instrumentelor.
În principiu, configurația de bază poate să pară suficientă la prima vedere, dar nu e tocmai seducătoare. Exemplarul găsit de AUTO BILD la un dealer din Neumünster are oglinzi reglabile manual, un CD-Player after-market, nu dispune de trapă sau de aer condiționat. Avantajele esențiale ale mașinii: spațiul generos al locurilor din față și materialele aspectuoase (unele arată mai bine decât se simt la atingere). În spate, degajarea spațiului în zona picioarelor e suficientă. Portbagajul poate fi modulat între 285 și 1076 l – volum mai mult decât convenabil pentru shopping și vacanțele unui cuplu. Propulsorul de 1,0 litru cu 3 cilindri nu oferă nimic special în plan dinamic, dar funcționează rafinat și consumă relativ puțin. Cei care vizează o utilizare strict urbană sau o navetă pe distanțe scurte îl vor aprecia (emisii de CO2 de numai 99 g/km, consum mediu de 4,3 l/100 km). Peugeot „se dă mare’ cu diametrul de bracaj: 11,2 m în clasa mică, asta e ceva… cam mult! Nici vizibilitatea spre spate nu e ok. Performanțele la frânare sunt de nivel mediu, iar cutia mecanică (5 trepte) având comandă automată intră la „de evitat’.
Indiferent dacă are trei sau cinci uși, 208 măsoară tot 3,96 m în lungime. Pentru cine dorește ceva ieșit din comun: varianta GTi dispune de 200 CP și are reale calități sportive, putând fi găsită pe la 12.000 de euro. Costurile sale de întreținere nu vor găuri bugetul familiei.
Citește și:
Dezastru la EuroNCAP: O stea pentru Jeep Wrangler și zero pentru Fiat Punto
Cifrele autonomiei oficiale pentru Kia e-Niro erau eronate
Volkswagen renunță la motoarele cu ardere internă
Programul Rabla s-a încheiat pentru persoanele fizice
Noua Kia Soul aduce schimbări majore
Craiova-Pitești va fi drum expres
Noi precizări despre taxa auto
Jeep Gladiator: Fratele pick-up al lui Wrangler se prezintă!
Tot ce îți trebuie pentru a rula în siguranță pe drumurile României
Porsche 911 are o nouă generație
Cum îți poți moderniza mașina
Ora de Educație Rutieră
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
Peugeot 208 e mai solid decât alți conaționali, dar nu e perfect.
La o examinare detaliată, 208 se arată a fi semnificativ superior predecesorilor săi, deși lasă și loc de mai bine. S-au văzut scurgeri discrete de ulei la motoare, iar furtunele de presiune și conductele sistemului de frânare pot da semne de bătrânețe mai curând decât era de așteptat (mai bine arunci câte o privire asupra lor, din când în când). Au existat și câteva rechemări în service vizând componente ale suspensiei, relee electrice și potențiale blocări ale servofrânei (cu origine în funcționarea dispozitivelor ABS/ESP).
Unii posesori de 208 au semnalat pătrunderea apei în interior, dar curățarea chederelor ar putea rezolva asta.
Epuratorul catalitic și supapa de control a eșapamentului nu sunt dintre cele mai longevive. Un bec de la bord semnalează aceste probleme.
După numai câțiva ani, rugina pătrunde în circuitul de eșapament. Posesorii unor mașini astfel afectate ar putea avea probleme la inspecțiile tehnice periodice.
Verdict
Șarmul lui 208 are mai multe laturi: micul leu este simpatic ca stil, nu costă mult, consumă puțin și merge mai bine decât te-ai aștepta. Nivelul calității nu dezamăgește, deși ar fi fost perfectibil.