RAȚIUNEA CA ARGUMENT ESENȚIAL: Hyundai Ioniq 1.6 Hybrid după 35.058 km

vezi galeria foto

Primul salt al coreenilor la propulsiile hibride s-a numit Hyundai Ioniq. Astăzi mai este el interesant?


Nu e deloc simplu să ajungi să faci să vibreze o coardă sensibilă a evoluției automobilului. Când a venit vorba de electrificare, instrumentul folosit pentru asta de Hyundai începând din 2016 a fost Ioniq. Vehiculul de patru metri și jumătate cu caroserie hatch-back a fost propus cu propulsie hibridă, hibridă „plug-in’ sau complet electrică. Recent, prețurile galopante ale combustibilului au declanșat o creștere semnificativă a interesului pentru asemenea automobile în sectorul second-hand.


 

 

Sub capota variantei hibride pe care au testat-o colegii noștri din Germania se afla un motor cu benzină de 1,6 litri, care beneficiază în mers de contribuția unui motor electric alimentat de o baterie litiu-polimer de 1,56 kWh. Datorită acestuia, sistemul de propulsie dezvoltă o putere cotată la 141 CP și un cuplu maxim de 265 Nm. În utilizare curentă, consumul de benzină este puțin mai mare de 5,0 l/100 km.

Când a fost nou, sedanul hibrid cu dotare bine garnisită și finisare destul de stilată a costat 27.750 de euro. Spațiul din habitaclu nu lasă de dorit nici în zona din față (deși scaunele au șezutul oarecum scurt), nici în cea a banchetei din spate.


Hayonul cu decupare largă va fi apreciat atunci când va fi necesară îmbarcarea bagajelor unei întregi familii. Cu toate că nu are formă de break, Ioniq dispune de un volum util cuprinzător, iar posibilitățile de modulare ale acestuia facilitează transportul unor obiecte destul de mari. În privința dotării, notăm că mașina dispune de încălzire a scaunelor și a volanului și un sistem de infotainment cu ecran de opt inchi (sunt incluse navigația, radio DAB, camera de marșarier și actualizările gratuite). Smartphone-urile pot fi încărcate wireless prin intermediul suportului de încărcare Qi integrat la bord. Lipsește ceva? În primii ani de producție, Ioniq nu avea mai nimic pe tema funcțiilor de asistare a conducerii, cu excepția radarului frontal și a camerei din spate.


 

 

În cazul de față, avem de-a face cu un exemplar al cărui rulaj se prezintă convenabil (numai 35.058 km la bord), găsit în incinta dealerului B&E din Schleswig-Holstein Glinde. Prețul afișat în parbriz se ridică la 19.950 de euro. Cu titlu orientativ, notăm că sistemul său de propulsie este identic cu al variantelor de tip „plug-in hybrid’, excepție făcând bateria mai mare a acestuia din urmă (8,9 kWh, mai precis) care, pur teoretic, oferă o autonomie de rulare 100% electrică de până la 60 km.


Versiunea complet electrică dispunea de 120 CP și era dotată cu o baterie mică, de 28,8 kWh, oferită până la faceliftul din toamna anului 2019. Apoi a fost instalat un pachet de baterii mai mare, de 38,8 kWh (autonomie reală de 180 km).

 

 

NU S-AU SEMNALAT PROBLEME ANUME, DAR BATERIA DE PORNIRE POATE CEDA NEAȘTEPTAT

Privind fiabilitatea, Ioniq emulează cu succes Toyota Prius. Constructiv, mașina e solidă, deși Ioniq a fost primul model hibrid al mărcii Hyundai. Cam greu să vorbim despre defecte grave în cazul său. Hyundai oferă o garanție de opt ani sau 200.000 km pentru bateria sistemului hibrid. Au fost făcute două rechemări în service din cauza defecțiunilor la bateria sistemului hibrid (în 2021) și, pentru variantele cu propulsie strict electrică, probleme de reîncărcare după o funcționare în regim de avarie (2022).


INTERIOR

Elementele din plastic simplu de pe portiere tind să se uzeze vizibil la atingere sau lovire. Nu arată prea bine, dar nici nu produc vreun inconvenient real.

BATERIE

Hyundai oferă garanție de 8 ani pentru bateria sistemului hibrid. Bateria normală de 12 V, pe de altă parte, tinde să slăbească prematur în prestații.

FRÂNE

Discurile de frână de pe puntea spate s-ar putea deteriora prematur din cauza lipsei de utilizare, tinzând să se corodeze și să se descompună.

FRÂNĂ DE STAȚIONARE

Dacă folosiți curent doar poziția P a transmisiei și nu armați frâna de staționare, aceasta din urmă ar putea să se gripeze.

 

 

ALTERNATIVE

1.  Kia Niro 1.6 GDI HEV (2018) – 20.489 euro

2.  Lexus CT 200h (2018) – 24.890 euro

3. Toyota Prius 1.8 VVT-i (2018) – 21.990 euro

 

VERDICT
Ioniq nu lasă nimic de dorit în privința calității de fabricație. Automobilul corespunde din toate punctele de vedere unei utilizări familiale curente, dar nu va impresiona niciodată altfel decât prin latura practică și costurile convenabile de exploatare. Prețurile pe piața SH tind acum să crească.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE