Găsirea unei mașini bune în zona inferioară de prețuri este adesea dificilă. Renault Clio este un candidat bun, dar are și probleme.
Situația inițială este, deopotrivă, tipică, dar și complicată. Trebuie să fie o mașină ieftină, pentru că bugetul este de maximum 2.500 de euro. Ca mașină nouă, Renault Clio a fost sigură, confortabilă și, de asemenea, rezonabilă la costuri. Acum, după un sfert de secol, francezul a ajuns la a patra generație.
De ce nu trebuie să cumperi o mașină adusă din Germania – UN EXEMPLU PERFECT
Detalii șocante despre MICHAEL SCHUMACHER. Cum a ajuns să arate fostul pilot de Formula 1
Adio permis în format fizic! Ce le vom arăta polițiștilor!
N-A MAI SUPORTAT și A RĂZBUNAT MII DE OAMENI! „Vrei să mă dau jos la tine?”
Am ales un exemplar din a treia generație, comercializată între 2005 și 2013. Ca mașină de companie cu trei portiere, versiunea 1.2 Authentique cu 79.000 de kilometri la bord este mașina ideală pentru un student. Fratele Daciei Sandero partajează punctele forte, dar și cele slabe cu modelul low-cost. Astfel, spațiul interior generos și confortul suveran îi asigură un loc special în segment, iar atât timp cât aerul condiționat nu funcționează, cei 65 CP sunt suficienți pentru o dinamică mulțumitoare.
Consumul de 6,4 l/100 este, de asemenea, mulțumitor, iar la testele EuroNCAP a fost recompensat cu cinci stele. Deranjează faptul că sistemul ESP a fost doar opțional. Pentru o mașină mică, adesea condusă de începători, este absolut necesar. În plan estetic însă, plasticele triste din cockpit strică buna impresie. Materialele ieftine sunt asamblate neglijent și, cu siguranță, peste ani, nu vor fi unul dintre aspectele pe care să le povestiți cu bucurie nepoților.
Pe scurt, farmecul francez pe care prima generație a lui Clio, din 1991, încă îl mai avea nu a mai ajuns și la a treia generație. O mașină de clasă mică ieftină, acesta a obținut un rezultat slab în testele de anduranță Auto Bild, cu patru puncte, și a ocupat, de asemenea, în mod constant, ultimele poziții în topul fiabilității TÜV. Este un fenomen la care au contribuit din plin și utilizatorii. Pentru mulți, o mașină trebuie doar să meargă, fără să coste nimic.
Faptul că la TÜV, la capitolul Lumini, s-au obținut note catastrofice nu poate fi explicat decât prin neglijență. Aceasta este continuată însă și în ceea ce privește alte aspecte ale mașinilor oferite în general pe piața second-hand. Ca să nu mai vorbim de exemplarele nefrecventabile folosite de curieri sau cele cu rulaj mare și întreținere zero din flotele de rent-a-car. Dacă bugetul permite câțiva euro în plus cheltuiți pe întreținere, nu ar strica să aveți în vedere achiziția unui model mai mare.
Motorina se scumpeşte de la o zi la alta, dar uite ce urmează
Martorii de bord – Peste 60 de semne explicate
Știi ce simbolizează dungile acestea de pe anvelope?
E gata! Chinezii au inaugurat tunelul rutier aflat la cea mai mare altitudine | VIDEO
Renault Clio: numărul mare al surselor de probleme poate ruina bugetul
Un model francez clasic care suferă, normal, de probleme ca pierderi de ulei la motor și cutie. Acestea nu sunt probleme mecanice grave. Devine însă scump când cureaua dințată cedează. Din cauza spațiului înghesuit din compartimentul motor, îți poate lua o jumătate de zi ca să o schimbi. Arcurile de la puntea spate sunt considerate sensibile și se rup frecvent. Rare sunt problemele cu electronica sau defecțiuni izolate ale motorului. Câteva sute de euro în plus pentru un exemplar cu garanție sunt o investiție bună.
Scurgeri de ulei
Adesea împiedică trecerea examenului TÜV. Totuși, această problemă este întâlnită doar la exemplarele mai vechi.
Electronica
Unii șoferi s-au plâns de defecțiuni la comanda luminilor de frână și de probleme cu logica de comandă la cutia automată.
Lumini
Frecvent, proprietarii se plâng la testele TÜV de farurile dereglate sau defecțiuni la sistemul de iluminare.
Distrugerea motorului
Rară, dar s-a întâmplat. În acest caz, cele mai afectate au fost unitățile de 1,6 litri.
Puntea față
Pivoții, ca și articulațiile direcției, sunt în general rezistenți la uzură. Nu același lucru se poate spune și despre planetare.
Rugină la muchii
Protecția anticorozivă este în general bună, dar suprafe-
țele neprotejate, cum este aceasta de sub caroserie, pot pune probleme ceva mai târziu.
Verdict
De la R4, Renault este o autoritate în ceea ce privește modelele de buget cu farmec. Cu toate acestea, neglijența la detalii poate schimba datele problemei. Clio III nu este deloc mai bun, pierzând în același timp și din farmecul predecesorilor. În acest caz, tinerii potențiali clienți ar putea să strâmbe din nas…
Motorina se scumpeşte de la o zi la alta, dar uite ce urmează
Martorii de bord – Peste 60 de semne explicate
Știi ce simbolizează dungile acestea de pe anvelope?
E gata! Chinezii au inaugurat tunelul rutier aflat la cea mai mare altitudine | VIDEO
Consumul de 6,4l/100km nu este cam mult pentru cei 65 c.p. ? Renault Symbol (noua generatie de Symbol) cu un motor de 1,4 16v 100 c.p. a consumat 6,5l/100km pe Transalpina (Novaci – Sebes), avind in masina 3 persoane de peste 80kg + eu 100kg (in calitate de conducator auto), portbagajul plin si aerul conditionat pornit.