Renault Twingo de la 2.500 de euro: O mașină greu de oprit

vezi galeria foto

Renault Twingo II încă arată proaspăt, și totuși frânele și suspensia se uzează în ritm accelerat.


Nu se mai poartă formele dulci, în 2007 Renault Twingo s-a maturizat: ochii mari și simpatici ai primei generații (1993-2007) sunt istorie, a doua generație se adresează acum cu precădere clientelei feminine cu un stil de business. Și cu patru din cinci stele EuroNCAP. Toate ar fi în regulă, dacă micuțul ar opri mai repede în caz de urgență. Pentru că, din nefericire, Renault a dotat Twingo cu un sistem de frânare deficitar.

Astfel, francezul nu a fost, nici ca mașină nouă, vreun performer din acest punct de vedere: o distanță de oprire de 40,6 metri de la viteza de 100 km/h nu este un titlu de mândrie, și multe mașini din acest segment se descurcă ceva mai bine. Noi am măsurat la un Ford Ka din 2010 37,1 metri – Ford oprește, astfel, cu o lungime de mașină mai devreme decât Renault Twingo. În cazul mașinilor rulate se mai adaugă și uzura rapidă a elementelor sistemului de frânare: chiar de la prima inspecție TÜV, după trei ani, se remarcă slaba performanță a sistemului de frânare – incidența problemelor este de șapte ori mai mare decât media categoriei. Adesea, discurile sunt uzate excesiv și deci necesită înlocuire – în cazul unor exemplare utilizate preponderent în traficul urban, după 30.000 km este deja necesară înlocuirea discurilor și a plăcuțelor de frână. De asemenea, articulațiile suspensiei și ale direcției nu rezistă foarte bine la stresul traficului din marile orașe.


Mașina noastră de test – oferită de un dealer de mașini uzate din Hamburg – este foarte bine întreținută și într-o stare tehnică excelentă. Convinge, în același timp, prin calitățile sale: interiorul lui Renault Twingo este spațios, vizibilitatea este bună, iar motorul pe benzină de 1,2 litri/75 CP răspunde prompt la apăsarea pedalei de accelerație. În plus, aceasta este și versiunea de motorizare pe care o recomandăm: surprinzător de economică, foarte fiabilă și suficient de puternică pentru sarcinile de zi cu zi. Motorizările diesel oferite până în 2010, cu puteri între 64 CP și 86 CP, au de obicei un rulaj mare, dar și perspectiva neplăcută a unor reparații costisitoare la turbocompresor, injectoare și pompa de injecție – slăbiciuni tipice la Renault Twingo. Modelele de top Gordini și RS, cu până la 133 CP, sunt rare și costă cel puțin 5.500 de euro. Dar la acest preț, oferă un sistem de frânare mult mai durabil.


Renault Twingo: Articulațiile trenului de rulare și frânele lui twingo sunt subdimensionate


Șarmul iconic al predecesorului a fost pierdut odată cu a doua generație a lui Renault Twingo (2007-2014), dar soliditatea a avut de câștigat. Totuși, asta nu înseamnă că este scutit de probleme. Pe lângă sistemul de frânare subdimensionat, lista de probleme include articulații ale suspensiei și direcției uzate prematur și pierderi de ulei. În 2009, Renault a rechemat peste 8.000 de Twingo din cauza unui arc rupt la șinele scaunelor. În cazul motorizărilor diesel, defecțiunile turbocompresorului și ale pompei de injecție nu sunt neobișnuite.


Capete de bară
Jocurile mari în direcție sunt cauzate de uzura prematură a capetelor de bară. Acestea costă 45 de lei pentru fiecare parte, dar mai trebuie luată în calcul manopera, precum și refacerea geometriei direcției.

Pierderi de ulei
Inițial, apare pe la simeringurile arborilor transmisiei, la modelele mai vechi apar și la baia de ulei și alte garnituri.

Discuri de frână
Discurile de frână se uzează „văzând cu ochii. Un set nou costă de la 200 de lei.

 

 

Rulmenți
Adesea, aceștia cedează înainte de 100.000 km. Un set complet costă de la 500 de lei.


Brațul suspensiei
Adesea apar jocuri în articulații. Un braț nou costă de la 200 de lei.

 

 

Toba finală
Cu cât distanțele parcurse sunt mai mici, cu atât speranța de viață a acesteia scade.

 

Verdict
Renault Twingo II este, într-adevăr, mai bun decât predecesorul, dar a moștenit unele dintre problemele inerente ale acestuia. Cea mai mare problemă o constituie uzura rapidă a articulațiilor și a sistemului de frânare. Ca o consolare, piesele de schimb sunt ieftine.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE