Sub caroseria nobilă a lui Audi A1 se află tehnologia lui VW Polo. De multe ori, problemele se rezolvă scump.
Audi A1 a ajuns pe piața din Europa în 2010. Dacă până atunci, MINI reușea să nu aibă deloc probleme cu rivalii, după apariția lui A1, lucrurile au început, ușor, ușor, să se schimbe în curtea britanicilor. Audi a mizat foarte mult pe partea de marketing, iar aceste practici au dat roade rapid, A1 devenind în scurt timp un bestseller pentru producătorul din Ingolstadt.
Dar după orice succes începe declinul, iar Audi A1 a avut o problemă legată de motorizările pe benzină care a dus la o schimbare de imagine pe piață. Unitățile EA111 au întâmpinat celebrele probleme ale lanțului de distribuție. Din cauza pieselor provenite de la terți, lanțul de distribuție se alungește sau se rupe, iar acest lucru va duce la dereglarea distribuției, cu efecte grave asupra supapelor.
Tot la capitolul probleme ar trebui să amintim și de cutia de viteze cu dublu ambreiaj S-Tronic, care cu timpul livrează vibrații și greierași în momentul schimbării treptelor. Chiar și așa, Audi A1 a devenit foarte rapid un vehicul popular printre tineri, iar domnișoarele au fost cele care au optat pentru modelul producătorului din Ingolstadt în detrimentul clasicului MINI.
Audi A1 – un rival pentru Mini
Din punct de vedere dinamic, Audi A1 se plasează în topul preferințelor publicului, însă feelingul acela de kart pe care MINI îl oferă nu a putut fi depășit de mezinul german. Per total, Audi A1 oferă un echilibru bun între sportivitate și confort, iar clienții au apreciat acest lucru.
Mașina noastră de test este un A1 echipat cu motorul de 1,4 litri TFSI în versiunea Attraction. Aceasta provine de la Jan Automobiles din Pinneberg, în apropiere de Hamburg, iar pe anunț era trecută suma de 12.499 de euro. Loviturile de pe panoul din spate, cele câteva zgârieturi presărate pe caroserie și viitorul schimb de ulei au dus la scăderea pre-
țului de vânzare până la 12.300 de euro. Din păcate, problemele cu care se confruntă distribuția ne fac să vă recomandăm achiziția unui astfel de model doar de la un dealer care oferă și o garanție ulterioară.
Chiar și așa, pentru a scăpa de posibilele probleme majore se poate opta pentru un schimb mai des al distribuției, însă nu știm câți sunt dispuși să facă acest compromis. În rest, Audi A1rămâne un model solid, confortabil și cu un interior de calitate.
Cu faceliftul apărut în 2015 au dispărut problemele motoarelor
Cea mai mare problemă a lui Audi A1 rămâne lanțul de distribuție din cadrul gamei de motoare EA 111. Când aduci în discuție propulsoarele 1.2 TFSI de 86 CP și 1.4 TFSI de 122 CP, aceste lucruri trebuie să le ai în cap. Pentru versiunea 1.4 TFSI de 185 CP, lucrurile au fost rezolvate, aici singura problemă fiind consumul mare de ulei. Dar avem și vești foarte bune. Audi a spus că toate aceste probleme au fost rezolvate odată cu faceliftul lansat în 2015. Despre Audi A1 facelift puteți citi mai multe în testul din numărul 26/2014 al revistei.
Difuzorul de pe portieră
Difuzoarele folosite nu se ridică la nivelul așteptat, iar cu timpul încep să vibreze.
Sistemul de frânare
Din păcate, garniturile etrierului pot avea pierderi de lichid de frână. O vizită în service rezolvă problema apărută. Costul ajunge până la 100 de lei.
Cutia S-Tronic
Disponibilă pe lista de opționale, cutia de viteze cu șapte rapoarte S-Tronic (DQ200) este cunoscută pentru vibrațiile sale. Audi a remediat problemele prin înlocuirea uleiului.
Uleiul de motor
În cazul motorului de 1,4 litri TFSI de 185 CP apar probleme cu consumul de ulei. Inelele de compresie au o toleranță mare și pot lăsa uleiul să ajungă în camera de ardere. În cel mai rău caz, blocul motor și pistoanele se înlocuiesc. Din păcate, operația este extrem de costisitoare.
Lanțul de distribuție
„Clasicele 1.2 TFSI și 1.4 TFSI (motor EA 111) vin cu celebrele probleme ale lanțului de distribuție. Aveți mare atenție la zgomotele produse la pornirea la rece!
Verdict
Un Audi A1 second- hand echipat fie cu motorul de 1,2 litri TFSI, fie cu cel de 1,4 litri TFSI reprezintă un risc major. Poate unul prea mare, pe care puțini și-l pot asuma. Per total, Audi A1 rămâne un model confortabil, cu un habitaclu bine croit, dar cu un preț piperat, chiar și la mâna a doua.