Second-hand: BMW Seria 5 E39 – iata tot ce trebuie sa stii

Unul dintre redactorii Auto Bild este la a doua Seria 5 E39 in trei ani. Pentru ca lumea nu stie cât de bune sunt aceste masini, pretul lor este foarte mic.

 

Asa cum spunea cineva, din experienta inveti cel mai bine. Si pentru ca am avut experiente pozitive cu BMW Seria 5 E39 (1995-2004) in ultimii trei ani, am decis sa mai cumpar unul. Recunosc: am devenit fan al acestei masini. In anul 2010 am gasit un 523iA in stare foarte buna, cu numai 118.000 km si am decis sa il cumpar.

Pretul sau in anul 1997 a fost de 75.000 de marci. La finalul anului 2010, masina a costat numai 4.400 de euro. In urmatorii trei ani am parcurs 50.000 km. Probleme grave? Niciuna. Doar o bieleta, placute de frâna, amortizoare si arcuri noi (unul s-a rupt in iarna lui 2012). Totusi, elemente care sunt in mod curent afectate de uzura. In rest, am schimbat uleiul, am facut reviziile anuale si cam atât.

In vara anului trecut a trebuit sa trec testul inspectiei periodice, iar angajatul TUV mi-a zis: „Mai merge 100.000 km fara probleme’. Recent, intr-o dimineata de februarie, la un dealer de second-hand, am descoperit o masina aproape identica cu a mea, doar ca este mai noua cu trei ani si are un pret de 4.990 de euro. Din curiozitate am mers la dealer.

Prima impresie? Foarte pozitiva. Limuzina bavareza are o vopsea care se prezinta in conditii impecabile, cu mici ciupituri in partea din fata de la pietrele de pe drum. Cum este masina echipata? Foarte corect: cutie  automata, climatizare automata, trapa electrica. Dar modelul E39 cu facelift ofera mult mai mult. Modelul cu facelift al Seriei 5 a aparut pe piata in anul 2000 si a adus, printre altele, modificari de design. Stopurile sunt redesenate, la fel ca si farurile, iar pentru ca s-au comandat faruri cu xenon, exista si un sistem automat de spalare a farurilor. Insa aceasta Seria 5 este si mai bine echipata: alarma, oglinzi cu efect antiorbire, senzori de ploaie, senzori de parcare in fata si in spate. Exista chiar si un telefon Siemens integrat, i­nsa acesta nu mai functioneaza.

Pentru cine vrea totusi asa ceva in masina poate comanda un set de reparatie, care pe eBay costa circa 50 de euro.  Foarte util e si volanul multifunctional cu control pentru majoritatea functiilor, pilot automat si comanda care muta climatizarea pe modul de recirculatie. Ce lipseste? Poate scaune incalzite, dar acestea se pot monta si aftermarket pentru circa 200 de euro. Ce nu lipseste? Dinamica. La prima masina, motorul e de 2,5 litri si dezvolta 170 CP, dar la cea mai noua, aceeasi putere e oferita de unul de 2,2 litri. Performantele dinamice sunt comparabile, dar consumul e mai bun pentru masina mai noua. Media acestuia se situeaza in jurul a 8,5 l/100 km, ceea ce e foarte bine pentru o limuzina de 1,6 tone cu motor pe benzina. Deci, totul e bine? Nu tot: telefonul nu functioneaza, exista un zgomot de la puntea fata, iar o oglinda electrica refuza sa se miste. Se mai poate negocia? „Bineinteles, insa nu mai putem sa oferim garantie’, spune vânzatorul. La un pret bun o cumpar pe loc’, zic eu. Ne-am inteles in final pentru 4.050 de euro, care e un pret foarte bun pentru o noua experienta alaturi de E39.

BMW_520_TRU_0027

 

Exemplu concret

Masina testata a fost initial cumparata si utilizata de Autoritatea Fiscala din Hamburg. De altfel, este o masina foarte buna pentru a sta in spate. De aceea, culoarea exterioara albastru inchis foarte serioasa si interiorul inchis la culoare au si fost alese. Acest 520iA a fost inscris in circulatie pentru prima data in februarie 2001 si este un model cu facelift (din 9/1999). La un an dupa aceea a ajuns in posesia unei persoane private, care se pare ca a avut foarte multa grija de el, pâna in ziua de azi, când masina are 13 ani, iar kilometrajul arata o valoare aproape incredibil de mica pentru o astfel de masina: 116.500 km.

Proba conducerii Ce se aude de la trenul de rulare? La acest aspect trebuie avuta atentie mereu pentru ca este o problema tipica pentru BMW. Când ridicam masina pe elevator, problema este clara. Bieleta de pe partea dreapta are un joc considerabil si necesita inlocuire imediata. La circa 1.500 rpm, fluxul de putere are usoare intreruperi si pe tester apare o eroare ce sugereaza probleme la unul din senzori. Este insa bine ca acesta nu e scump. In rest? Toate comenzile din bord functioneaza fara probleme, iar cutia automata este surprinzator de fluenta si in stare foarte buna la inspectia vizuala.

Parerea noastra Cumparati acum! Problemele au fost minore si reparatiile simple. Urmatoarea inspectie tehnica va fi trecuta fara probleme. Pentru o astfel de limuzina cu motor cu sase cilindri suma de 4.050 de euro este prea mica.

 

Asta nu ne-a placut

Pe versiunea E39 nu exista deloc rugina (cu exceptia hayonului de la versiunile Touring). In rest, aceasta apare doar in zona lovita de o piatra, dar doar dupa mult timp. Unul din  dezavantajele  acestui model e trenul de rulare, care are foarte multe componente, iar in timp, ele vor necesita inlocuire. Daca se ajunge acolo, in general, apar zgomote care te atentioneaza. Piese noi mai rezistente sunt oferite de diversi producatori, precum Lemforder sau Mayle. In cazuri rare se i­ntâmpla ca sistemul de asistare al frânei sa cedeze, când pedala va fi din ce in ce mai greu  de apasat. In unele cazuri, datorita frunzelor ce blocheaza scurgerile, se aduna apa sub compartimentul filtrului de polen, ce poate duce la oprirea instanta a motorului. Oglinzile retrovizoare se fura des, un set original cu efect antiorbire fiind foarte scump.

 

1. Sticla farurilor se matuieste in timp si blocheaza lumina becurilor. Un far nou original costa circa 350 de euro.

2. Bielete, brate de suspensie, capete de bara: toate se uzeaza repede, dar sunt disponible in versiuni mai rezistente.

3. Servodirectia pierde din lichid, datorita furtunaselor care se uzeaza si se crapa in timp.

4. Uleiul de transmisie rezista pentru totdeauna? Nu chiar! Este recomandata schimbarea lui la 125.000 km.

5. Pixeli morti Este o problema tipica pentru BMW-urile vechi. Ecranul se repara sau se schimba cu totul.

6. Climatizare De multe ori se intâmpla ca butoanele sa nu mai functioneze. Tastatura necesita inlocuire.

 

Verdict

Lux si rafinament pentru foarte putini bani. Este foarte greu sa gasesti o masina mai buna la 4.000 de euro. Chiar daca anumite componente trebuie schimbate, aceasta masina e foarte solida.

Adaugă un comentariu