Skoda Roomster poate genera cheltuieli masive în bugetul vostru, dacă motorizarea este una cu probleme. Iată de ce trebuie ținut cont la achiziționarea unui model second-hand.
Skoda Roomster este versiunea versatilă și mult mai practică a Fabiei. Modelul a debutat în 2006, iar acesta miza pe dinamica Skodei Fabia, dar cu partea practică a unui monovolum. Din exterior, Roomster era rețeta perfectă pentru familiile dornice de călătorii, dar și pentru micii întreprinzători.
Cinci locuri, un portbagaj cu o capacitate cuprinsă între 450 și 1.780 de litri și o rulare dinamică sunt atuurile Skodei Roomster. Odată cu faceliftul lansat în martie 2010, volumul portbagajului a crescut, iar interiorul a fost și el retușat.
Interiorul este unul destul de atent lucrat, iar calitatea materialelor nu lasă de dorit. În plus, ergonomia poate fi declarată unul dintre punctele forte ale modelului din Mlada Boleslav. Poziția de conducere joasă, suportul oferit de scaune, dar și mixul perfect între o dinamică agresivă și un confort pentru întreaga familie sunt alte puncte pentru care Skoda Roomster a reușit să atragă suficient de mulți clienți.
Skoda Roomster: Atenție la motorizare!
Deși pare o mașină care să nu pună prea multe probleme, motorizarea face diferența. Dacă vrei să scapi de nopțile nedormite și de facturile enorme, atunci ai face bine să te gândești de două ori înainte să mergi pe motorizarea de 1,2 litri TSI (85 CP sau 105 CP), disponibilă din martie 2010. Unitatea a dezamăgit de foarte multe ori prin problemele pe care le-a avut cu lanțul de distribuție.
Dacă totuși ai de gând să rulezi puțin, poți merge pe motorizarea de 1,2 litri, propulsor cu care Roomster debuta în 2006. Unitatea este una fiabilă, dar de cele mai multe ori depășită de situație și nu foarte prietenoasă cu buzunarul tău atunci când alimentezi. Un all-rounder fiabil este motorul de 1,4 litri și 85 CP.
Dacă te numeri printre cei care rulează mult an de an, atunci Skoda Roomster are soluția perfectă și pentru tine. Motorul diesel de 1,6 litri TDI (75 CP, 90 CP sau 105 CP), disponibil începând cu martie 2010. Dieselurile common-rail au înlocuit astfel unitățile arhaice și mai puțin fiabile din trecut. Motorizările diesel rulează destul de elegant și fără zgomot și vibrații foarte supărătoare, sunt economice (consum înregistrat între 5 și 6 litri la suta de kilometri) și viguroase (cuplul motor pe cea mai potentă versiune măsoară 250 Nm).
Skoda Roomster: pentru mai puțini nervi, mergi pe motorul de 1,4 litri 16V
Skoda Roomster a punctat mediocru în rapoartele TÜV. Au tot fost înregistrate pierderi de ulei atât la motor, cât și la transmisie. În afara acestor probleme, auditorii au remarcat rata mare de uzură a discurilor de frână de pe puntea față și a bucșelor basculelor. La motoarele diesel de generație veche și vândute până în martie 2010, ansamblul pompă-injector poate dezvolta joc în chiulasă. Motoarele 1,2 litri TSI sunt recunoscute pentru problemele cu lanțul de distribuție. Alegeți 1,4 16V ca all-rounder și pe 1,6 TDI pentru drumuri dese.
Cap de bară
Încarcă, descarcă, încarcă, descarcă. Uzura capetelor de bară devine sesizabilă după cinci ani. Înlocuiește-le.
Injectoarele pentru 1.4/1.9 TDI
Injectoarele motoarelor de mai sus dezvoltă joc în chiulasă. În urma acestui lucru, motorina ajunge în circuitul de ungere și duce la diluarea uleiului. Singura soluție constă în înlocuirea chiulasei. Prețul este unul pe măsură.
Sistemul de frânare
De cele mai multe ori, Roomster își face veacul prin orașe. Asta se traduce prin frânări dese. Plăcuțele și discurile se uzează mult mai rapid.
Bucșe
Bucșele încep să dezvolte uzură mare după circa cinci ani. Înlocuirea lor este necesară.
Pierderi de ulei
De la primele inspecții, Roomster a fost depistat cu pierderi de ulei, majoritatea în dreptul cutiei de viteze.
Lanț de distribuție 1.2 TSI
Întinzător defect, lanț de distribuție sărit sau rupt nu este un lucru rar întâlnit în cazul motoarelor 1.2 TSI.
Verdict
Skoda Roomster este eroul zilei. În fiecare zi. Compact la exterior, dar foarte spațios și versatil când vine vorba de interior. De asemenea, confortul este bun. Totuși, motorizarea face diferența. Cea mai bună alegere este faceliftul cu dieselul de 1,6 litri.
wow! recomandati diesel? Sa fie si funingine pe linga ulei … ( esti racit -cum ar fi sa ai si diaree?)