O Skoda Superb rulată costă mai puțin decât fratele său din Grupul VW, Passat. Aceleași calități însă îl fac o alegere atractivă.
Ascensiunea Skoda este aproape incredibilă. De la brandul ieftin cu influențe socialiste și nu tocmai competitiv, cehii s-au transformat, în decurs de câțiva ani, într-un competitor de top pe piața auto. Recent lansata Skoda Superb strălucește deja în testele noastre comparative. Același succes l-a înregistrat și generația anterioară, lansată în 2008 (disponibilă și ca break din 2010), câștigând cotă de piață pe segmentul clasei medii superioare.
Nici nu-i de mirare: sub înfățișarea plăcută se ascunde un spațiu imens. În spate este atât de mult loc, încât și cei mai înalți pot sta picior peste picior fără nicio problemă. Iar portbagajul, cu o capacitate maximă de 1.865 de litri, poate face față cu brio oricăror pregătiri de vacanță. Calitatea de fabricație este la înaltul nivel VW, cu o calitate a materialelor foarte puțin diminuată. Cititorii Auto Bild s-au plâns în scrisorile către redacție în principal de zgomote și scârțâituri în interior, dar și de uzura rapidă a tapițeriei de pe scaune.
În ceea ce privește grupul motopropulsor, rata mare de integrare din cadrul grupului VW își pune amprenta. Ca și în cazul modelelor VW și Audi, motoarele pe benzină TSI supără prin problemele cu lanțul de distribuție și prin consumul mare de ulei.
Mașina condusă de noi este o Skoda Superb 2.0 TDI cu transmisie DSG și echiparea superioară Elegance. Un break în stare bună, dar care, în același timp, poartă riscul unor reparații costisitoare. Puternicul diesel are curea dințată al cărei interval de schimbare trebuie respectat cu rigurozitate. Probleme pot apărea și de la injectoare. Uzura ambreiajelor cutiei DSG este anunțată de schimbările smucite ale treptelor de viteză. Acestea se pot înlocui, dar întreaga cutie trebuie demontată. În acest caz, costurile reparației pot fi extrem de piperate.
Trenul de rulare a primit, de asemenea, critici. Suspensia rustică nu se ridică la nivelul clasei nici în ceea ce privește confortul și nici pe elevator, unde rapoartele TüV evidențiază o uzură accelerată. Dar asta este cam tot, celelalte componente ale lui Superb nu se remarcă negativ.
La final, Skoda Superb este convingătoare. În testul de anduranță Auto Bild, o Skoda Superb 2.0 TSI a reușit chiar o excelentă notă 1. Mai puțin popular în Germania, sedanul poate avea chiar prețuri mai mici. Hayonul ingenios din două piese este piesa sa de rezistență.
Skoda Superb: Problemele sunt cauzate de „fondul genetic
Break-ul nostru din 2012 este oferit de o companie de taxi din Hamburg. A fost un adevărat devorator de kilometri, acumulând aproape 200.000 km în trei ani. Acest lucru aproape că nu se simte la condus. Micile pete de ulei pe motor pot fi rezolvate, restul nu ridică semne de întrebare. În circulație sunt și mașini cu un rulaj dublu, ceea ce dovedește că fiabilitatea pe termen lung este una foarte bună. Ce păcat că această mașină, foarte potrivită pentru drumurile lungi, are o suspensie rigidă pe denivelări.
Faruri adaptive
Uneori nu funcționează. Adesea însă este vorba de greșeli de configurare. Trebuie activate din meniul principal și funcționează la viteze de peste 10 km/h.
Tahometru defect
Până în 2009, tahometrul a avut probleme. Totuși, Skoda a rechemat mașinile cu probleme.
Frâne uzate
Mașina noastră are nevoie de discuri și plăcuțe de frână noi în față, dar și în spate. E doar uzură și piesele de schimb nu sunt foarte scumpe. Totuși, pentru toate roțile sunt destul de mulți bani.
Trenul de rulare
În timpul inspecțiilor tehnice, suspensia rigidă are o rată de defecțiuni peste medie. Este, de altfel, singura problemă semnalată în rapoartele TÜV.
Scurgeri de ulei
Motorul și cutia de viteze încep să piardă ulei după un rulaj mai mare. Sursele petelor de ulei sunt destul de diverse.
Verdict
Skoda Superb este o mașină de familie ideală și un adevărat devorator de kilometri. Slăbiciunile sale sunt cele tipice pentru modelele din grupul VW, dar în limite rezonabile. Una peste alta, Superb este o alegere foarte bună ca mașină rulată.