SUV-uri proaspete ca Sushi – Nissan Qashqai, Honda CR-V și Toyota RAV4

Viața nu este întotdeauna dreaptă, asta e valabil și în industria auto. În 1990, VW prezenta lumii Country, pe baza lui Golf II. Cu tracțiune integrală, o gardă la sol mai ridicată și multe ornamente off-road. Lipseau șasiul de tip scară și talentele reale în offroad – modelul germanilor avea o caroserie autoportantă, în schimb. Conceptul a fost un eșec. Numai patru ani mai târziu, în 1994, Toyota a încercat o rețetă similară cu RAV4, repurtând un succes răsunător. Brusc, clienții europeni au prins gustul poziției de condus înalte și al manevrabilității tipice pentru un autoturism.

Pionierul RAV4, ca și Honda CR-V, un rival lansat pe piață la scurtă vreme, se află acum la a treia generație. Nissan a aprins în 2006, cu popularul Qashqai, postcombustia pentru trendul SUV-urilor, și toate celelalte mărci au început să populeze acest segment.

Toyota RAV4 2.0 Executive

Astăzi, aproximativ o treime din mașinile care circulă pe șosele au o poziție de conducere înaltă și imagine de off-roader. Este cu atât mai interesant că acest concept, care nu oferă calități reale pentru teren accidentat, a rămas popular chiar și astăzi..

Adevărații cățărători, ca Mercedes Clasa G, Land Rover Defender sau Toyota Land Cruiser, au argumente puternice, ca garda la sol mărită, unghiuri de atac generoase, reductor și diferențiale blocabile, în timp ce RAV4 & Co se bazează mai mult pe farmecul personal, performanțe și consumul redus de combustibil. Sunt, de fapt, pur și simplu turisme. Doar că mai înalte și mai grele. Asta le dă celor de la volan un sentiment de siguranță. Vizibilitatea mai bună devine, însă, repede relativă atunci când ajungi în parcarea înghesuită de la supermarket.

Nissan Qashqai ALL- MODE 2.0 dCi DPF 4x4 tekna

Între timp, VW a mai făcut o încercare și a lansat în 2007 Tiguan, care a devenit rapid un bestseller în segment. Dar RAV4, CR-V și Qashqai vor fi considerați întotdeauna pionierii segmentului.

 

SUV-uri japoneze SH: Honda HR-V – premiantul nedescoperit

Astat Întotdeauna în umbra rivalului etern RAV4. Chiar de la prima generație, în 1996, CR-V s-a prezentat în comparațiile directe cu oarecare timiditate. Mai ales că era și aura de indestructibilitate a Toyotei. De la a treia generație, însă, rolurile celor două s-au inversat. SUV-ul Honda are propria  personalitate și s-a remarcat la TüV prin rezultate întotdeauna excelente. Dacă e să pună probleme, este vorba de motorul 2.2 CTDi. Câteva cutii cu probleme, filtrul de particule colmatat și ambreiajul sensibil afectează imaginea lui CR-V, altminteri imaculată.

Cockpit vom Honda CRV

Probeleme comune:

Plastice ieftine: În special în cockpit sunt prea multe plastice dure. Acestea sunt sensibile la zgârieturi și produc zgomote deranjante atunci când sunt flexate în timpul rulării.

Defecțiuni ale cutiei de viteze au apărut ocazional în trecut. Afectate au fost mai ales motorizările diesel. Cutiile de viteze nu rezistă la cuplul mare.

Nu ne place

Dieselurile au reputația că ar fi indestructibile, dar realitatea poate fi diferită. Adesea, riscul unor defecțiuni este mai mare. Chiar și la Honda CR-V, dieselurile sunt veriga slabă a gamei. Cuplul mare își pune amprenta asupra ambreiajului, care se uzează rapid. În cel mai rău caz, chiar și cutia de viteze ar putea fi afectată. Prea multe drumuri pe distanțe scurte și filtrul de particule va face probleme. Păcat, pentru că, altfel, CR-V este un alergător de cursă lungă, foarte fiabil.

 

SUV-uri japoneze SH: Nissan Qashqai – întârziatul care preia conducerea

Nissan Și-a permis sĂ aȘtepte.  Qashqai a fost lansat abia în 2006, dar a dat peste cap întreg segmentul. Chiar dacă nimeni nu putea să-i pronunțe numele, aproape toată lumea și-l dorea. Primele exemplare au acum aproape nouă ani, iar succesorul este și el de doi ani pe piață. Cu toate acestea, prețurile pe piața de second-hand rămân ridicate. Asta este valabil și pentru versiunea cu șapte locuri Qashqai+2. Această relație de dragoste n-a fost însă lipsită de probleme. În principiu solid, cu vârsta, este afectat de defecțiuni mărunte, care afectează nervii și bugetul.

Cockpit vom Nissan Qashqai ALL-MODE

Probleme frecvente:

Planetarele Fie că este vorba de tracțiune față sau integrală, acestea sunt foarte sensibile, pot ceda chiar și la 120.000 de kilometri. Înlocuirea poate fi costisitoare.

Hintere Stossdaempfer vom Nissan Qashqai 2.0 dCi Gebrauchtwagen

Rugină Nissan s-a zgârcit cu protecția anticorozivă. La modelele timpurii, rugina se dezvoltă pe sub caroserie. Cei interesați trebuie, deci, să facă un control amănunțit, apoi să investească în conservarea caroseriei.

Ce nu ne place

Calitatea lui Qashqai nu ține pasul pe termen lung. În afară de călcâiul lui Achile, arborii planetari, se acumulează, de asemenea, probleme cu arcurile și amortizoarele. Ocazional, frâna de mână care acționează inegal se poate corecta printr-un reglaj corect, dar pierderile de ulei la modelele mai vechi sunt o adevărată pacoste. Mai mulți cititori au semnalat, de asemenea, blocări ale etrierelor și zgomote la frânare. De asemenea, rugina apărută la muchii este un semnal de alarmă și trebuie remediată rapid.

 

SUV-uri japoneze SH: Toyota RAV4 – generația mai puțin inspirată

Rav4 a impus un nou trend, schimbând în același timp decisiv preferințele consumatorilor. În plus, fiabilitatea sa legendară a contribuit semnificativ la excelenta imagine a Toyotei. Din păcate, cu a treia generație, produsă între 2006 și 2013, perspectivele nu mai arată la fel de roz.

Toyota RAV4 2.0 Executive

Chiar dacă fiabilitatea este încă peste media segmentului, potențialii cumpărători trebuie să fie foarte atenți, mai ales când vine vorba de motorizarea diesel D-CAT de 177 CP. În cazul acesteia, performanțele ridicate se traduc printr-o uzură accelerată a transmisiei și a trenului de rulare.

Toyota RAV4 2.0 Executive

Probleme frecvente:

Discuri de frână Uzura ridicată este foarte obișnuită la SUV-uri, dar la Toyota este extremă. Ocazional, discurile se pot fisura.

Ambreiajul Este subdimensionat, aspect valabil pentru toate mașinile cu cutie de viteze manuală. Sunt afectate în special motorizările diesel și mașinile folosite la tractare.

Ce nu ne place:

Dacă direcția cerșește zgomotos atenție, poate fi rezolvată cu o nouă cruce cardanică. La diesel, filtrul de particule se colmatează, iar transmisia este subdimensionată. Versiunea de 177 CP se remarcă prin consum ridicat de ulei și, ocazional, defecțiuni ale turbinei. Nu rare au fost problemele cu demarorul și cu unitatea de control a motorului. Cele mai expuse modele: cele pe benzină. Uzura accelerată a elementelor suspensiei este, de asemenea, întâlnită, indiferent de versiunile de motorizare.

Verdict:

RAV4 nu reușește să mențină, la a treia generație, același nivel de calitate și este detronată de conștiincioasa Honda. Qashqai va îmbătrâni mai repede, dar rămâne, totuși, la un nivel înalt. Prin urmare, oricare dintre cele trei japoneze este o alegere bună.

 

 

 

 

Adaugă un comentariu

Articole similare