Pe undeva, între segmentul mainstream şi cel premium al clasei medii, Volkswagen s-a aventurat cu propunerea seriei Passat CC (lansată în 2008).
Un facelift discret a fost operat în 2012, moment în care denumirea seriei a fost redusă la indicativul CC, care vrea să însemne Comfort Coupé. Dimensiunile exterioare sunt apropiate de ale sedanului Passat, diferenţa evidentă ţinând mai ales de înălţimea cu 50 mm mai mică a lui CC. De asemenea, bancheta sa din spate este configurată expres pentru numai două locuri, ca un element de diferenţiere spre rafinament.
Ambianţa interioară insistă serios pe caracterul lifestyle şi asta fără a renunţa la atributele practice. Locurile din faţă sunt spaţioase, cele din spate sunt mai primitoare decât s-ar zice la prima vedere, iar portbagajul are un volum de 500 l. Un ceas analog, nici prea mare, nici prea mic, poate fi văzut pe centrul consolei. Cu aşa ceva te poţi prezenta şi în sectorul premium al clasei, fără nicio jenă. Comportamentul dinamic denotă agilitate şi rigoare, în condiţiile unei tuşe de confort bine dozate. Suspensia adaptivă DCC (opţională) nu are eficienţa extinsă a sistemelor actuale, iar configuraţia constructivă cu motor amplasat transversal poartă amprenta producţiei de mare serie – aşadar, nicio pretenţie serioasă de exclusivism aici. Nici motorizările nu sunt dintre cele mai recente. Un alt aspect care afectează tenta premium a maşinii: rugina se poate insinua inclusiv la exemplarele nu foarte vechi pe la praguri, iar atunci când devine vizibilă, deja constituie o temă de lucru serioasă.
Destule Passat CC au fost maşini de serviciu, trecând prin mâinile mai multor conducători angajaţi pe poziţii de management mediu. Un număr mare dintre ele au motorizări TDI care furnizează până la 184 CP. Motorizările alimentate cu benzină de la baza gamei (capacităţi cilindrice de 1,4 şi 1,6 l) dau semne clare de efort în timp ce se străduiesc să pună în mişcare maşina cu masă proprie de aproximativ 1,5 t. Cu adevărat potrivită imaginii lui CC este motorizarea turbo de 2,0 l alimentată cu benzină (211 CP). La vârful ofertei s-a găsit un propulsor V6 de 3,6 l capabil să furnizeze 300 CP şi cuplat cu tracţiune integrală. Suspensia acestor versiuni, însă, are o fermitate exagerată şi nu filtrează bine denivelările scurte. Passat CC a fost disponibil şi cu cutii de viteze DSG, fineţea funcţionării acesteia nefiind exemplară.
Verdict
Automobilul oferă senzaţii cu notă premium, dar nu neapărat la preţuri atractive în spectrul SH. De obicei, posesorii au rulat mult cu exemplarele CC, motiv pentru care frânele şi elementele de suspensie ar trebui verificate cu atenţie.