Noul sezon de Formula 1 debutează pe 25 martie, odată cu Marele Premiu al Australiei, dar pregătirea acestui start a început cu mult timp în urmă. Noi am fost invitații echipei Renault Sport în ultimele două zile ale sesiunii de teste de la Barcelona – 8-9 martie.
Echipele au operat ultimele modificări la monoposturi și au testat noile setări și pneuri în cadrul a două sesiuni de teste realizate la începutul lunii martie pe circuitul de la Barcelona. Pentru ultimele două zile de teste am fost invitații echipei Renault Sport Formula 1 Team, care a testat în aceste zile o nouă parte frontală a monopostului R.S.18.
Aventura Renault în Formula 1 numără deja mai mult de 40 de ani, timp în care a participat atât ca echipă de uzină, cât și ca furnizor de motoare pentru alte echipe. În istoria recentă, Renault a concurat sub propriul nume între 2002 și 2010, pentru ca din sezonul 2011 echipa să fie preluată de Lotus. Vârful de performanță a fost în sezoanele 2005 și 2006, când Renault a câștigat campionatul atât la constructori cât și la piloți, prin Fernando Alonso.
Revenirea Renault în Formula 1 ca echipă de uzină s-a produs începând din sezonul 2016, după preluarea echipei Lotus în 2015. Primul an de tranziție, 2016, a fost unul dificil, francezii concurând cu un monopost proiectat inițial pentru a folosi un motor Mercedes. Sezonul 2017 a adus un progres evident în termeni de performanțe (Renault a urcat de pe locul 9 pe locul 6 în clasamentul constructorilor).
Pentru 2018, speranțele sunt mai mari, iar cele două sesiuni de teste de la Barcelona au confirmat că cei doi piloți ai echipei, Nico Hulkenberg și Carl Sainz Jr., au la dispoziție un monopost solid. Noi am fost alături de echipă pe parcursul ultimelor două zile de teste (8-9 martie), la timp pentru a vedea cum au decurs testele cu noua aripă frontală a monopostului. Ambii piloți au parcurs un număr relevant de ture (în total, 148 pentru penultima zi, respectiv 45 de tururi în ultima zi a sesiunii de teste). Ultima zi a adus și o problemă la cutia de viteze a monopostului R.S.18-02, datorată unui senzor. Din această cauză, cutia de viteze a trebuit demontată și refăcută, operație care a ocupat prima parte a zilei. Totul a revenit la normal în a doua parte, când Carlos Sainz a reușit al treilea cel mai bun timp al zilei pe circuitul de la Barcelona.
La finalul celei de-a doua sesiuni de teste, echipa și piloții au fost mulțumiți de rezultate, mai ales că noua aripă frontală s-a comportat pe circuit exact ca și în tunelul aerodinamic. Ca strategie pentru primele curse ale sezonului, echipa a decis să meargă pe prudență, cu o setare a motorului care favorizează fiabilitatea, urmând ca performanțele să fie crescute progresiv. Probabil că pe 23 martie, la primele antrenamente libere de la Melbourne, vom avea și primele impresii despre performanțele reale ale echipei și cum se poziționează aceasta față de ceilalți concurenți.