Un nou pas important în strategia motorsport Maserati: MC20 – proiectat încă din primele etape de dezvoltare cu scopul de a readuce Tridentul pe pistă în campionatele de mașini prototip – va apărea în Fanatec GT2 European Series Championship, făcându-și debutul în 2023.
Maserati va oferi clienților și echipelor sale modelul MC20 GT2. Acesta se bazează pe versiunea de stradă, de la care moștenește cele mai bune specificații din clasă. Acestea includ motorul inovator Nettuno cu noua tehnologie Maserati Twin Combustion (MTC), suspensia cu ax dublu, cu ax de direcție semi-virtuală și monococă din fibră de carbon.
Revenirea lui Maserati pe pistă în competițiile GT reprezintă legătura ideală între noua eră a mărcii și victoriile obținute de MC12, învingător frecvent în Campionatele FIA GT din 2004 până în 2010.
Mai exact, pentru a evidenția legătura dintre MC12 și MC20, la 24 Hours of Spa – cursă câștigată de trei ori de MC12 (în 2005, 2006 și 2008) – Maserati deschide noua eră Maserati Corse cu o experiență dedicată glorioaselor repere din istoria sa sportivă.
Citându-l pe Davide Grasso, CEO Maserati: „Suntem conduși de pasiunea noastră, atât pe șosele, cât și pe pistă. Avem o îndelungată istorie de excelență mondială în motorsport și suntem extrem de mândri să concurăm cu extraordinarul MC20. Cursele au fost întotdeauna habitatul natural al lui Maserati și acum, atât în Campionatul Fanatec GT2 European Series, cât și în Campionatul de Formula E, acest brand își construiește un nou început din înseși rădăcinile sale, pentru a construi viitorul’.
Jean-Marc Finot, Senior VP, STELLANTIS Motorsport, a declarat: „Maserati Corse face legătura între programul Formula E de fabrică și mașinile noastre de stradă, cu MC20 GT2. Acest nou pas completează moștenirea și legitimitatea Maserati în Motorsport. MC20 este o mașină legală de stradă fantastică. Suntem fericiți, deoarece clientul nostru pasionat se va putea bucura de ea la curse’.
În ceea ce privește caracteristicile și specificațiile tehnice ale modelului de curse, Maserati GT2 nu va fi omologat pentru circulația pe drumurile publice. Acesta dispune de un rezervor de 120 l omologat FIA.
Motorul utilizat este vestitul Nettuno V6 90° twin turbo și are o capacitate cilindrică de 3000 cmc. Momentan, propulsorul este cotat la 630 CP. Resursele acestuia sunt puse în valoare de o cutie de viteze secvențială cu 6 viteze operată prin intermediul padelelor. În mod evident, kit-ul aerodinamic exterior este complet reglabil, în timp ce geamurile mașinii sunt acum de tip Lexan pentru a reduce cât mai mult greutatea. 100% reglabilă este și suspensia. Totuși, o urmă de confort a fost păstrată la bordul mașinii, aceasta fiind dotată în continuare cu aer condiționat.