Raliul Iasului vazut prin obiectivul apartului foto

vezi galeria foto

In weekend-ul care tocmai s-a incheiat am avut ocazia sa vedem live Raliul Iasului.


Totodata, Ford Romania ne-a invitat in orasul emblematic al Moldovei pentru a ne face cunostinta in avanpremiera cu noua generatie a lui Mondeo.

 

Cum s-a vazut Raliul Iasului prin obiectivul aparatului foto

Joi seara, in zona veche a Iasului ne-am adunat pentru prezentarea echipelor. A fost zarva mare, iar badge-ul „Media' a fost singurul care ne-a ajutat sa ne strecuram prin multimea adunata sa vada masinile care in urmatoarele doua zile vor avea de percurs multe etape grele pe macadamul din Iasi.


Un lucru care ne-a impresionat a fost faptul ca desi prezentarea s-a intins pana tarziu, lumea nu a parasit zona veche a Iasului si a asteptat pana cand ultimul echipaj a coborat de pe rampa. Cu o astfel de imagine in minte, am plecat catre camera de hotel, cu gandul ca maine (vineri) va fi o zi excelenta.

Prima zi de raliu – Praf, praf si iar praf

In zorii zilei de 5 septembrie ne-am adunat langa Iasi pentru a vedea etapa de shakedown, partea in care echipele pun la punct masinile si fac ultimele verificari. Noi, am fost ceva mai norocosi si am avut ocazia sa vedem cum echipa Napoca Rally Academy il ajuta pe Marco Tempestini.


In timpul in care pilotul era pe traseu, noi am avut parte de o experienta unica. Pilotii Bogdan Marisca si Florin Tincescu ne-au plimbat pe un traseu special cu un Ford Focus ST si un Fiesta ST, doua masini de strada extrem de potente.

Dupa shakedown, am mers pe proba speciala de la Madarjac, acolo unde pilotii au facut spectacol. Asa cum era de asteptat, macadamul de la Iasi a pus destule probleme, atat pentru piloti, cat si pentru spectatori, praful fiind inamicul public numarul unu.


 

A doua zi de raliu – Mecanicii lui Delecour fac spectacol in parcul service, iar Edwin Keleti incheie pe prima pozitie

Ca si in prima zi de raliu, praful pune multe probleme pilotilor, dar si spectatorilor. Din nefericire apar si incidentele. Bogdan Marisca rateaza un viraj si loveste destul de rau, in timp ce favoritul Delecour pierde roata stanga spate. Din fericire, acesta ajunge in parcul service unde mecanicii duc o lupta grea pentru a-l trimite pe francez in superspeciala de pe Rapa Galbena.


Nici echipajul Tapio Laukkanen/Hari Kaapro nu este scutit de probleme, dupa ce in speciala cu numarul sase raman fara frane si fac o scurta escapada in afara traseului.

Ziua se apropie de final, iar pilotii incep sa soseasca pe speciala din oras. S-a adunat multa lume pentru a privi spectacolul facut de echipajele de raliu. Ca si in ziua prezentarilor, doar ecusonul pe care scria „Media' ne-a ajutat sa privim lupta pentru titlu.

Finalul a fost unul spectaculos. Echipajul Edwin Keleti/Botond Csomortani aflat la 3,2 secunde de Dan Girtofan/Eugen Rotaru reuseste sa castige proba si sa-si adjudece Raliul Iasului. Pe trei soseste Tapio Laukkanen/Hari Kaapro, echipajul care inainte de superspeciala de pe Rapa Galbena a primit o penalizare de 10 secunde.


Pe locul patru termina Simone Tempestini/Dorin Pulpe, in timp ce pe cinci, vine favoritul publicului Francois Delecour/Dominique Savignoni. Clasamentul este completat de Marco Tempestini/Anton Avram, Sebastian Barbu/Sebastian Itu, Manu Mihalache/Janos Soos, Florin Crisan/Mircea Onofrei si Adrian Raspopa/Catalin Grigoriu.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE