110% specializați în BMW – Interviu cu Robert Panciu, proprietarul Bimmer Service

vezi galeria foto

După cum probabil bine ştiu deţinătorii de automobile BMW, piaţă de service-uri specializate a cunoscut un boom extraordinar în ultimii ani. Dacă până în 2010, cu greu ai fi ştiut, unde anume te duci şi îţi repari BMW-ul într-un mod profesionist şi la un preţ rezonabil, astăzi situaţia stă altfel. De aceea am ales aflăm câteva informaţii utile de laPanciu Robert, proprietarul Bimmer Service.


 

I: Prima întrebare va fi evident, de ce service BMW?

R: Primul meu BMW a fost (şi încă este) un 320i din 2000, clasicul E46. De aici a pornit totul. Eram proaspăt căsătorit şi tătic, când am avut primele probleme cu maşină şi îţi spun sincer nu aveam bugetul necesar verificărilor şi reparaţiilor la un service BMW autorizat. Am căutat o varianta, o alternativă la serviciile dealerilor, dar fără succes. Asta se întâmplă prin 2008. Am stat cu maşină în parcare vreo câteva săptămâni şi până la urmă am început pierd nopţile citind documentaţie BMW, forumuri de specialitate, website-uri, ce mai, eram pornit o repar singur. Ce e drept infrastructură necesară deja o aveam, aşa seară, după serviciu, duceam şi desfăceam maşină. Hai vedem asta ce e, asta ce face, aici ce se întâmplă. Şi tot aşa. Până la urmă am reparat maşină. Când, în sfârşit, m-a văzut nevasta cu maşină gata şi mergând, mi-a zis: „Bravo dragă, acum eşti nu mai bun îţi deschizi service BMW'. Râdea, dar vorbele ei loviseră în cap, precum mărul lui Newton şi nu mi-au mai ieşit din minte, până nu am reuşit ispravă.


I: Ai pornit singur, tu şi o rampă, corect?

R: Corect. Spre jumătatea anului 2009, am început singur şi efectuăm operaţiuni simple, schimb de consumabile, de cele mai multe ori cu piesele clientului. Încet, încet, oamenii îşi doreau fac mai mult şi, pe lângă teoria, pe care întradevăr am învăţat-o şi din cărţi şi internet, practică mi-a fost predată de prieteni, prieteni, care acum îmi sunt şiangajaţi. Până în 2014, am lucrat cot la cot cu ei, dar odată cu extinderea, nu am mai făcut faţă şi a trebuit trecem la o nouă etapă.


I: Când spui o nouă etapă, ce vrei spui mai exact?

R: În 2013, am cunoscut o creştere foarte mare a numărului de clienţi. Nu mai eram singur, deja aveam 2 prieteni – angajaţi, care susţineau şi, deja înregistrasem numele de Bimmer Service la Registrul Comerţului. Odată cu această mişcare, am început şi lucrările de extindere. Am trecut la o etapă, pe care, deşi mi-am dorit-o foarte mult m-a aruncat la un nivel de la care au început uşor, uşor şi problemele.


I: Ce probleme mai exact?

R: Am lucrat pe încredere şi nu am fost plătiţi, am schimbat piese scumpe, neachitate nici în ziua de azi, am ajutat colegi de pe forumuri care stăteau prost cu banii şi miau făcut reclamaţie la RAR, ar fi multe de povestit.

I: Gurile rele spun Bimmer Service nu mai este orientat spre client, ci mai nou am citit un comentariu critic care va numea „corporaţia Bimmer', cum e până la urmă?

R: Odată cu trecerea la o nouă etapă nu mai poţi rămâne la aceleaşi standarde, trebuie le ridici, pentru vrei sau nu vrei, asta cere piaţă. Întradevăr am avut multe critice, pentru nu mai acceptăm lucrări cu piesele clienţilor, dar tot din cauza clienţilor s-a întâmplat acest lucru: mulţi aduceau piese comandate greşit şi nu se potriveau pe maşină, astfel elevatorul rămânea blocat, veneau programările următoare şi evident clienţii erau nemulţumiţi, deoarece aveau de aşteptat şi pe bună dreptate erau furioşi. Dar nici vină service-ului nu era. O altă problema era achiziţionarea pieselor foarte ieftine sau second-hand şi, deşi noi le explicăm clar clienţilor piesele sunt proaste şi vor trebui să plătească din nou montarea/demontarea pentru a-şi schimbă piesă în garanţie, mereu existau discuţii pe costul manoperei. Aşa am eliminat şi această problema.


I: Locaţia constituie uneori o problemă?

R: Doar dacă ai alergie la manele! Glumesc! Deşi pare ciudat, nu am avut nici un fel de incident neplăcut şi crede- o dată am uitat atelierul cu toate uşile deschise. Nu a dispărut un şurub. Este întradevăr o prejudecată a multor oameni, în ceea ce priveşte zona, mulţi nu pot trece peste acest prag, însă îţi spun cu siguranţă în centrul vechi e mai periculos decât la noi.

I: De ce Bimmer Service şi nu alt service?

R: Bimmer Service este un service neafiliat Grupului Bavaria, dar echipat şi pregătit la nivel de reprezentanta. Trecând peste răutăţi, peste nemulţumiri, avem totuşi o experienţă de aproape 9 ani. Nu vreau îi numesc expres, dar doi dintre concurenţii mei actuali, acum 7 ani, unul mai ajută peste program (programul lui fix de la reprezentanta) şi altul îmi vindea piese, şi asta spune multe. Nu o laud cu portofoliul nostru de clienţi, dar mai spun decât atât: dacă ai BMW, treci şi pe la noi.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE