2023 a fost un an excelent pentru Grupul BMW pe piața din România, succesul fiind confirmat prin noi recorduri de vânzări.

vezi galeria foto

Chiar și atunci când condițiile pieței locale sunt marcate de limite și incertitudine, dacă ai marfă competitivă și o rețea puternică, reușita comercială poate să devină realitate. Cam astfel poate fi descrisă demonstrația pe care Grupul BMW a făcut-o prin evoluția din 2023 a mărcilor sale pe piața din România.


„Să avem coroana în segmentul premium este o confirmare a aprecierii de care se bucură marca BMW. Avem privilegiul să reprezentăm unul din cele mai populare branduri din România’, Dr. Josef Reiter, Director General BMW Group România.

Pentru prima oară, vănzările de automobile BMW și MINI au depășit în 2023 pragul de 5000 de exemplare. BMW a încheiat anul pe primul loc la înmatriculările de automobile premium, totalul acestora ridicându-se la 4689 de exemplare (+57%). Vorbind strict de marca BMW, depășirea pragului de 4000 de unități înmatriculate pe an în țara noastră constituie o premieră, cifra menționată fiind atinsă încă din luna noiembrie. Recordul acesta confirmă primul loc pentru BMW în segmentul premium.


Seria cu cele mai mari livrări rămâne BMW X5, cu 818 exemplare, urmată fiind de BMW Seria 3, cu 632 de exemplare. BMW X3 a încheiat anul pe locul al treilea, cu 391 de automobile livrate. Atrage atenția interesul pieței românești pentru tracțiunea integrală, patru din cinci automobile vândute aici fiind astfel dotate.

Cât despre electrificare, BMW s-a menținut la nivelul anului 2022. Așadar, totalul livrărilor a inclus automobile electrificate în proporție de 25%. Dintre acestea 10% au fost vehicule 100% electrice, iar 16% modele plug-in hybrid. BMW i4 s-a situat pe prima poziție cu 130 de exemplare, pe poziția secundă venind BMW iX, cu 80 de exemplare. Din oferta nou lansatului BMW iX1 au fost livrate 68 de exemplare. Piața pare a fi pregătită să primească în 2024 noile BMW iX2 și BMW i5 Touring, componente importante ale extinderii ofertei de automobile electrice BMW.


În privința succesului seriei BMW X5 pomenit mai devreme, adăugăm că 196 de exemplare ale SUV-ului premium au fost vândute în versiuni PHEV, cifra reprezentând un sfert din totalul livrărilor. Din variantele electrificate ale seriei BMW X3 și ale Seriei 5 s-au vândut 97 și, respectiv, 64 de exemplare.


Şi BMW M a fost eroul unei performanţe record. Au fost livrați către clienți peste un sfert de milion de cai putere cu 231 modele M de înaltă performanță și 263 de modele M de performanță. Cu un total de 494 de unităţi, aceasta reprezintă o creştere de 97% faţă de anul precedent. Noul BMW XM este și noul best seller absolut al mărcii, cu un total de 55 de unități, din care 4 au fost versiuni de înaltă performanță Label, care dezvoltă o putere impresionată de 748 CP. Foarte aproape a fost BMW M4 Coupe Competition, are a ajuns în 2023 la 47 livrări. Alte două lansări în acest an au fost noile BMW M2 și BMW M3 Touring, acestea ajungând la 16, respectiv 11 clienți.


MINI a stabilit un nou reper istoric de înmatriculări în România – 387 unităţi, un plus de 57% faţă de anul precedent. Deja înainte relansarea completă a întregii familii de modele, MINI a stabilit un reper puternic în ceea ce priveşte automobilele electrice – unul din patru modele înmatriculate în România fiind electric. 2024 va aduce o diversificare a gamei de automobile electrice cu un exponent în fiecare segment şi cel puţin două versiuni de sisteme de propulsie electrice pentru fiecare nou model.


Performanţa de piaţă a susţinut şi implementarea de noi servicii pentru clienţii din România. În prim plan sunt My BMW App şi MINI App, aplicaţii de mobil cu funcţionalităţi extinse, care permit diverse funcţii de control al automobilului, inclusiv cheie digitală, control funcţii climatizare sau programare în service. Aproape 90% din maşinile livrate în 2023 în România sunt sincronizate cu în aceste aplicaţii.

Pe parcursul ultimilor ani a fost dezvoltat şi lansat un pachet complet de soluţii digitale care transformă experienţa de service pentru clienţii BMW şi MINI în România. Astfel clienţii, primesc notificări automate despre nevoile de service, putând fi realizată şi o diagnoză remote în situaţii de urgenţă. Clientul se poate program în service folosind My BMW App/ MINI App sau un formular web. Poate preda maşina flexibil, în orice moment al zilei, fără interacţiune directă cu recepţionerul de service, folosind „Digital Service Reception’ şi un box de preluare al cheii. Ulterior primeşte informaţii detaliate despre maşina şi lucrările de service, însoţite de explicaţii video sub forma de Smart Video Communication. Poate apoi să plătească factura on-line, din aplicaţie. În final poate ridica maşina cu acelaşi serviciu „Digital Service Reception’, inclusiv în afara orelor de program.

Un alt serviciu important care a debutat la finalul 2023 este BMW Connected Drive Store. Sismteul permite utilizatorilor să achiziţioneze diverse soluţii prin intermediul My BMW App/MINI App, platformei on-line sau direct din maşină. Prin acest sistem pot fi achiziţionate sisteme care iniţial nu erau disponibile pe maşină, aşa cum ar fi noi sisteme de asistenţă pe perioade de la o lună, până la nelimitat – ceea ce asigură mai multă flexibilitate pentru clienţi fără să costuri de achiziţie iniţiale mai mari. Totodată, pentru modelele cu sistem de operare 9.0, pot fi descărcate în automobil o serie de aplicaţii 3rd party, de la jocuri, la toate platformele populare de streaming audio.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE