Astăzi, majoritatea podurilor sunt rutiere întrucât numărul de automobile a crescut exponențial. Iată 5 lucruri mai puțin cunoscute despre câteva dintre podurile din România:
1. Podul din cartierul Stavila este cel mai vechi pod arcuit sudat din România și al treilea de acest fel din Europa. Acesta a fost ridicat în 1930.
2. Podul de la Cernavodă a fost construit între 1890 şi 1895 pentru a asigura legătura feroviară între Bucureşti şi Constanţa. În 1985 acesta era cel mai lung pod din Europa.
3. Cel mai lung pod cu o structura de tip hobanat din România este cel al Canalului Dunare – Marea Neagră. Acesta are o lungime de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri, iar lățimea podului este de 17,4 metri.
Momentul care l-a făcut pe un polițist să se închine în mijlocul intersecției | VIDEO
4. România se poate mândri cu singurul pod natural din lume pe care se poate circula cu maşina. Supranumit Podul lui Dumnezeu’ acesta are 30 m lungime şi 22 înălţime, fiind cel mai mare pod natural din România şi al doilea din Europa ca mărime, însă singurul pe care se poate circula cu maşina. Podul se află în centrul localităţii mehedinţene Ponoare.
5. Podul peste Dunăre dintre Ruse și Giurgiu a fost inaugurat pe 20 iunie 1954 și este supranumit „Podul Prieteniei'.