La 10 octombrie 1994, în cooperare cu concernul sud-coreean Daewoo, a fost înființată o nouă societate mixtă, la Craiova, fiind semnat contractul de asociere care a consfințit înființarea Daewoo Automobile România SA, unde acționar majoritar era Daewoo Motor Co. Ltd cu un procent de 51%, iar SC Automobile Craiova SA avea acțiuni în valoare de 49%. Iată cinci lucruri mai puțin știute despre investiția Daewoo la Craiova:
1. Prima mașină produsă a fost Daewoo Espero. Mașina i-a uimit pe români prin dotările extraordinare: geamuri electrice, aer condiționat, servodirecție sau oglinzi electrice.
2. Compania Daewoo a început să aibă probleme în 1998, pe fondul crizei financiare din Asia. Guvernul de la Seul a lichidat grupul în 1999 pentru a nu provoca o criză economică în Coreea de Sud
3. Grupul american General Motors cumpără Daewoo Motor în anul 2001, dar nu şi fabricile din România, Uzbekistan și Polonia. Din cauza acestei situaţii, Automobile Craiova nu putea nici să exporte maşinile produse în ţările vecine, nici să producă modelele mai noi realizate sub brandul GM Daewoo.
4. În anul 2007, reprezentanții Daewoo Automobile România anunțau că pe străzile din România circulă circa 215.000 de mașini Daewoo care consumă anual piese de 200 milioane de euro
5. La Craiova au fost produse modelele Tico, Cielo, Espero, Matiz, Nubira și Tacuma.
Foto: businessmagazin.ro