Peugeot 508 primește o versiune de performață. Aceasta vine sub forma unui concept și poartă denumirea de 508 Peugeot Sport Engineered.
Sedanul utilizează o tehnologie plug-in hybrid și promite o autonomie de aproximativ 50 de kilometri în modul 100% electric.
Conceptul este derivat din versiunea standard a lui 508 Hybrid, iar oficialii susțin că viitoarea variantă sportivă pune accent pe plăcerea condusului. Chiar și așa, emisiile estimate pentru acest model sunt de doar 49 g CO2/km.
Francezii de la Peugeot au în plan să ofere o întreagă gamă de autoturisme electrice, unele dintre acestea fiind axate pe performanță. Conceptul 508 Peugeot Sport Engineered va reprezenta puntea de trecere dintre modelele sportive actuale pe benzină (din gamele GT și GTi) și modelele 100% electrice.
În total, autoturismul dispune de trei motoare. În partea din față, conceptul beneficiază de un propulsor turbo benzină PureTech cu 200 CP, și de un motor electric cu 110 CP. Al doilea motor electric poate fi găsit în partea din spate și oferă o putere de 200 CP.
Performanțele conceptului sunt similare ca cele ale unui vehicul cu propulsie convențională și cu aproximativ 400 CP. Accelerația de la 0-100 km/h se desfășoară în doar 4,3 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h.
Citește și:
Schimbări la polițele RCA: ce criterii noi de risc ar putea fi introduse
Test de frâne în condiții extreme
Cea mai mare paradă de mașini autonome organizată vreodată
Cele mai periculoase șosele din România
Tot ce trebuie să știi despre verificarea unei mașini second hand
Sicrie pe roți: mii de mașini din România prezintă pericol iminent de accidente
Românii cumpără pe încredere mașini second hand: doar 15% le verifică în service
Față de un 508 standard, conceptul dispune de un șasiu cu rigiditate crescută, iar garda la sol a fost coborâtă. Ampatamentul punții față a crescut cu 24 mm, iar cel din spate cu 12 mm. Discurile de frână pentru puntea față au fost mărite la 380 mm, iar jantele de 20 de inchi ale conceptului sunt construite în așa fel încât să funcționeze ca un ventilator și să răcească sistemul de frânare.
Acumulatorul conceptului are o capacitate de 11,8 kWh și permite o autonomie maximă de 50 km în modul 100% electric.
La exterior, 508 Peugeot Sport Engineered beneficiază de o bară față redesenată, care include elemente create cu ajutorul tehnologiei imprimării 3D. Partea din spate nu dispune de un spoiler, deoarece ar fi afectat liniile elegante ale conceptului‘ – Gilles Vidal, director de design Peugeot.
Culoarea caroseriei contrastează cu elementele Kryptonite’ – verde lime, care accentuează caracterul sportiv al conceptului. Acestea pot fi văzute și la interior unde conceptul mai dispune și de un head-up display de 12,3 inchi, dar și de un instrumentar digital de bord de 10 inchi.
Conceptul francezilor va fi prezentat oficial în cadrul standului Peugeot de la Salonul Auto de la Geneva.