6 aprilie 1853 este ziua în care s-a născut la Leipzig cel care avea să-și lase amprenta pentru totdeauna la cel mai înalt nivel al industriei automobilului: Emil Jellinek. Antprenor și industriaș de succes, la un moment dat a stabilit un parteneriat cu DMG (Daimler-Motoren-Gesellchaft).
Pasionat de automobile și viețuind pe Coasta de Azur, pe 30 marite 1900 el a înscris în competiția Nice-La Turbie două mașini DMG Phoenix. Atunci el afolosit în premieră numele Mercedes pentru echipa de competiție și pentru mașini. Vorbim aici de numelede alint al fiicei sale Adriana Manuela Ramona Jellinek. Accidentul care a dus la moartea lui Wilhelm Bauer în cursa din 1900 a determinat DMG să se retragă din competiții.
Emil Jellinek a insistat pe lângă conducerea Daimler să se revină asupra respectivei hotărâri și să fie proiectată o nouă mașină de curse. În realizarea motorului acesteia au fost implicați Paul Daimler și Wilhelm Maybach. Motorul a fost numit Daimler-Mercedes. Un detaliu important privind tema mașinii: Jellinek însuși a insistat ca vehiculul să fie mai lat și mai lung în comparație cu obiceiurile de dimensionare tipice vremii, iar la conceptul constructiv să fie avută în vedere o plasare cât mai joasă a centrului de greutate.
Urmare: în ianuarie 1901, echipa lui Jellinek a testat șase mașini noi de tip Mercedes 35 HP în cursa Pau Grand Prix. Rezultatele nu au fost dintre cele mai promițătoare, dar experiența acumulată a fost consistentă. Valoarea acesteia s-a concretizat în victoria răsunătoare pe care mașinile Mercedes au obținut-o la ediția din 1901 a cursei Nice-La Turbie. Cât despre Emil Jellinek, el și-a adăugat numeie fetei la propria semnătură, care a devenit E.J. Mercedes. Marca Mercedes a fost înregistrată oficial în 1902.