Astăzi, 17 iunie, a fost desemant câștigătorul titlului „Motorul Internațional al Anului 2015'.
Juriul format din 87 de jurnaliști auto, reprezentând 35 de țări, i-a acordat sistemului de propulsie de pe BMW i8, titul de „Motorul Internațional al Anului 2015'. Așa cum deja știți, modelul german integrează un propulsor de 1,5 litri cu trei cilindri și un motor electric, care oferă în total 362 CP.
Pe locul doi al clasamentului s-a aflat motorul de 1,0 litri EcoBoost produs de Ford, iar pe trei, s-a clasat unitatea PSA Peugeot Citroen de 1,2 litri cu trei cilindri, disponibilă în versiunile de putere de 110 și 130 CP.
Câștigătorii „Motorul Internațional al Anului 2015'
Clasa Sub 1 litru
1. Ford 999 cmc trei clindri
2. GM 999 cmc trei cilindri
3. BMW 647 cmc doi cilindri (range extender)
Clasa 1 litru – 1,4 litri
1. PSA 1.2 trei cilindri
2. VW 1.4 TSI Twincharger
3. VW 1.4 TSI hibrid (VW Golf GTE/Audi A3 e-tron)
Clasa 1,4 litri – 1,8 litri
1. BMW 1,5 litri trei cilindri (BMW i8)
2. Audi 1,8 litri TFSI
3. BMW/PSA Peugeot Citroen 1,6 litri turbo
Clasa 1,8 litri – 2,0 litri
1. Mercedes-AMG 2,0 litri turbo
2. Audi 2,0 litri TFSI
3. BMW 2,0 litri twin-turbo diesel
Clasa 2,0 litri – 2,5 litri
1. Audi 2,5 litri cinci cilindri
2. Mazda 2,2 litri diesel
3. Ford 2,3 litri EcoBoost
Clasa 2,5 litri – 3,0 litri
1. BMW M 3,0 litri twin-turbo sase cilindri
2. BMW 3,0 litri twin-turbo sase cilindri
3. Porsche 2,7 litri boxer
Clasa 3,0 litri – 4,0 litri
1. McLaren 3,8 litri twin-turbo V8
2. Mercedes-AMG 4,0 litri biturbo V8
3. Porsche 3,8 litri boxer
Clasa Peste 4,0 litri
1. Ferrari 4,5 litri V8
2. Ferrari 6,3 litri V12
3. Mercedes-AMG 5,5 litri V8 turbo
Motorul Verde al Anului 2015
1. Sistemul electric de pe Tesla Model S
2. Sistemul hibrid de pe BMW i8
3. Sistemul electric de pe BMW i3
Motorul Nou al Anului 2015
1. Sistemul hibrid de pe BMW i8
2. Mercedes-AMG 4,0 litri V8 biturbo
3. Ferrari 3,9 litri biturbo V8
Motorul de Performanță al Anului 2015
1. Ferrari 4,5 litri V8
2. Mercedes-AMG 4,0 litri V8 biturbo
3. Porsche 3,8 litri boxer
Via | IEOTY