A șaptea generație BMW M5 include uimitoarele versiuni break numite BMW M5 Touring. În premieră, cu propulsie PHEV.

vezi galeria foto

Cu 45 de ani în urmă, primul BMW M5 a demonstrat că pregătirea în manieră sportivă a sedanurilor din clasa mare poate să dea rezultate remarcabile. Începând din 1992, lansarea unei variante break pe baza celei de-a doua generații BMW M5 a îmbogățit cu savoare unică o categorie extremă pe care germanii (cel puțin) au ajuns să o adore: aceea a breakurilor premium cu performanțe tipic sportive. Sub forma modelului 2025, noul BMW M5 Touring ridică amprenta high-tech a genului la cote încă neatinse.


În premieră absolută pentru istoria seriei, BMW M5 Touring propune acum un sistem de propulsie de tip Plug-in Hybrid (PHEV). Sistemul M HYBRID  combină un motor termic V8, cu funcţionare în regim mare de turaţii, şi motor electric cu tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea. Puterea sistemului este de până la 535 kW/727 CP, dezvoltat prin combinarea motorului termic cu până la 430 kW/585 CP cu cel electric cu până la 145 kW/197 CP). Cuplul maxim este de 1.000 Nm, dezvoltat prin combinaţia dintre motor termic cu până la 750 Nm şi motorul electric cu până la 280 Nm. Acceleraţia 0-100 km/h: este 3,6 secunde şi 0-200 km/h în 11,1 secunde. Viteză maximă este 250 km/h, 305 km/h cu pachet opţional M Drive. Livrarea instantanee a puterii motorului electric este combinată cu funcţionarea pe un regim larg de turaţii a propulsorului V pentru a produce caracteristici de performanţă tipice M, cu un răspuns dinamic în orice situaţie. Sistemul de propulsie este derivat din prototipul de anduranţă BMW M Hybrid V8. Următoarea etapă a strategiei de electrificare în curs pentru gama de modele BMW M GmbH.


Motorul V8 de ultimă generaţie este în centrul sistemului de propulsie M HYBRID. Capacitate de 4,4 litri, tehnologie M TwinPower Turbo de ultimă oră care foloseşte un sistem cu două turbine twin scroll poziţionate în interiorul cilindrilor, galerie de evacuare transversală şi proces optimizat de separare a uleiului. Limita turaţiei este de 7.200 rpm. Sistemul de răcire şi alimentare cu ulei sunt concepute pentru utilizarea pe circuit. Sistem de evacuare sport cu clapete controlate electric asigură posibilitatea de a opta între o utilizare confortabilă sau note sonore deosebit de sportive. Acompaniament acustic oferit de BMW IconicSounds Electric este o echipare standard.


Cuplu suplimentar este disponibil de la demaraj datorită motorului electric compact integrat în cutia de viteze. Chiar şi cu o construcţie compactă, o soluţie unică cu o treaptă de demultiplicare, creşte cuplul efectiv al motorului electric la intrarea în transmisie la maximum 450 Nm.

Transmisia M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic oferă trei programe de schimbare a treptelor de viteză, poate fi acţionată folosind noul selector de viteze sau clapetele de schimbare de pe volan. Launch Control, disponibil standard, şi funcţia opţională Boost Control asigură o dinamică maximă la orice demaraj sau când aveţi de un plus de viteză.


Bateria de înaltă tensiune are o capacitate netă de 18,6 kWhî. Aceasta asgiură o autonomie electrică de 61-67 km măsurată în ciclul WLTP. Condus pur electric este posibil până la o viteză maximă de 140 km/h. Încărcare AC de până la 11 kW este disponibilă standard, aceasta permite încărcare completă a bateriei în mai puţin de două ore.

Sistemul de tracţiune integrală M xDrive şi diferenţialul Active M optimizează tracţiunea, stabilitatea direcţională şi dinamica. Trei moduri pot fi selectate prin meniul M Setup: 4WD, 4WD Sport, precum şi 2WD pentru tracţiunea pură pe puntea spate cu sistemul DSC dezactivat.


Butonul Setup oferă acces direct la setările pentru motor, Drivelogic, şasiu, direcţie, frâne, M xDrive şi recuperarea energiei de frânare. Două configuraţii generale configurate individual pot fi apelate folosind butoanele M de pe volan. Activarea modului M Dynamic şi dezactivarea completă a DSC sunt posibile şi prin atingerea unui buton. Butonul M Mode permite configurarea individuală a conţinutului de pe monitor şi intervenţiile sistemului de asistare a condusului.

Pot fi selectate până la cinci moduri de operare pentru sistemul de propulsie folosind butonul M HYBRID. Setare Hybrid implicită pentru interacţiunea controlată inteligent între motorul termic şi motorul electric pentru a maximiza fie eficienţa, fie performanţa, în funcţie de setarea M Setup selectată. Condus electric în modul Electric. Modul eControl pentru recuperarea ţintită a energiei la frânare sau menţinerea încărcării bateriei la un nivel constant. Modurile opţionale Dynamic şi Dynamic Plus pregătesc sistemele de răcire şi de propulsie pentru a menţine performanţa la un nivel constant ridicat sau pentru a genera impulsuri scurte de putere maximă.


O serie extinsă de componente BMW M Performance dedicate modelului este disponibilă de la lansare. Selecţia include jante forjate M Performance din aliaj uşor şi componente exterioare din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP).

Premiera mondială a noului BMW M5 Touring tocmai a avut loc în cadrul Săptămânii Auto de la Monterey, în California (SUA). Producţia începe la uzina BMW Group din Dingolfing, iar lansarea pe piaţa mondială începe în noiembrie 2024, clienţii putând face deja primele comenzi.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE