Privind la Cadillac Lyriq, ne vine să credem că marca premium a concernului GM a reușit (după ani buni de căutări ezitante și compromisuri) să-și reabiliteze identitatea și să o sincronizeze cu exigențele estetice, tehnice și funcționale ale timpului. Va fi Cadillac Lyriq capabil să aducă mărcii un succes de proporții (ca să folosim un clișeu de exprimare la modă) epice?
Să nu uităm că „premium' înseamnă ceva de vârf din toate punctele de vedere, de la design/calitate și până la conceptul tehnic. Pe fondul politicii de share-ware a componentelor în cadrul concernului GM și al ascensiunii SUV-urilor, caracterul mărcii Cadillac a avut semnificativ de suferit în ultimii ani. Poate că un „truck' de felul lui Escalade găsește niște cumpărători și că segmentul tradițional al luxului, cel al sedanurilor, nu-și va mai reveni niciodată, însă asta nu însemană că s-a terminat cu automobilele americane într-adevăr rafinate. Dovadă: apariția lui Cadillac Lyriq (model 2023).
Caroseria sa corespunde temei crossover și îmbină luxul distins cu o certă tușă dinamică. Mai important decât orice altceva: prin înfățișarea seriei Lyriq, designerii de la Cadillac pare să fi găsit o nouă și convingătoare identitate stilistică pe care să poată lucra și în anii următori, realizând noi modele și dând astfel o substanță solidă pretențiilor de vârf pentru care producătorul american e recunoscut la nivel istoric.
Design luxos înseamnă, printre altele, și păstrarea unor valori stilistice consacrate în materie, chiar dacă acestea nu mai au acoperire tehnică. Din acest motiv, Lyriq are o grilă frontală și un „compartiment motor' destul de proeminent la partea din față, în pofida faptului că acolo nu se mai găsește niciun fel de motor cu ardere internă. Sub caroseria seriei Lyriq se află noua platformă tehnică 100% electrică a grupului GM, numită Ultium, în versiunea cu tracțiune pe roțile spate.
În interior, pe lângă finisarea de lux, se face remarcată arthitectura ultramodernă a planșei de bord. Aceasta găzduiește un display panoramic curbat, având diagonala de 33 de inchi și spectru cromatic al imaginii de peste un miliard de nuanțe. Sistemul audio AKG are 19 boxe (unele au fost integrate în tetiere), iar pentru cei care doresc o rulare în liniște a fost conceput un nou dispozitiv Active Noise Cancellation. Jantele standard au diametrul de 20 de inchi.
Pachetul de baterii de 100 kWh alimentează un sistem de propulsie a cărui putere ajunge la 340 CP, cuplul ridicându-se la 440 Nm. Încărcarea completă a bateriilor ar trebui să asigure o autonomie de până la 502 km. În cazul încărcării la o sursă de 190 kW, 10 minute ar fi suficiente în vederea acumulării unei energii suficiente pentru a parcurge 120 km. Prețul de bază al versiunii cu transmisie RWD este de 62.990 USD, urmând ca viitoarea variantă cu tracțiune integrală să fie propusă începând de la 64.990 USD.