Accidentele rutiere: pierderi enorme pentru statul român

România se află la coada clasamentului din Uniunea Europeană când vine vorba de numărul accidentelor mortale. În fiecare an, peste 1.900 de persoane își pierd viața pe șoselele noastre nesigure. Pe lângă familiile distruse și statul român are numai de pierdut.

Citește și…

Curtea Constituțională: radarele nu vor fi presemnalizate

Record mondial: cum arată cea mai lungă mașină construită vreodată

Dacia Duster Charisma: o nouă ediție specială a SUV-ului românesc

Dacia: mașină electrică pentru toate buzunarele

Cod Rutier 2019: Ce vei păți dacă ești prins butonând telefonul la volan

Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și până când

Când poți conduce după ce ai consumat alcool

 

Media accidentelor mortale din România s-a ridicat la 98 pentru un milion de locuitori, de două ori mai mare decât media europeană de 49 la un milion de locuitori.

Dar un accident rutier nu înseamnă numai o desfășurare de forțe a echipajelor de intervenție. În urma calculelor specialiștilor europeni, România pierde aproximativ trei miliarde de euro pe an din cauza nenorocirilor întâmplate pe cele mai periculoase șosele din Uniunea Europeană.

Raed Arafat, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgența a declarat că Banii încep să se cheltuiască din momentul în care cineva sună la 112. Intervenția propriu-zisă poate să coste câteva mii de euro', dar asta nu este tot, dacă luam în calcul și costul personalului, iarăși vorbim despre mii de euro', iar dacă pacientul are nevoie de terapie intensivă costul poate să atingă și 1.000 de euro pe zi', a completat oficialul, citat de Digi24.ro.

Costurile pentru un singur pacient rănit grav în urma unui accident rutier pot ajunge chiar și la câteva zeci de mii de euro, iar în cazul unei persoane decedate, există costuri sociale enorme. Familiile rămân fără tată, fără mamă, sau fără copii.

Statul pierde cel mai mult în aceste situații, deoarece, cei care își pierd viața în aceste accidente sunt, de regulă, oameni activi. Aceștia plătesc taxe și ajută la dezvoltarea societății.

Banii pierduți de statul român ar fi putut fi folosiți pentru construcția a sute de kilometri de autostradă, sau pentru a reabilita o porțiune serioasă a drumurilor pline de gropi, din cauza cărora se petrec o mulțime de accidente.

Încă din 2011, România a început să urmeze un plan european de creștere a siguranței rutiere. Planul inițial era, ca până în 2020, numărul accidentelor rutiere să se reducă la jumătate. Din păcate, în ultimii 8 ani, acest număr a scăzut cu doar 17%.

Adaugă un comentariu