Ca să simplificăm situația, menționăm că există un singur exemplar BMW iX Flow Concept (cel expus acum la CES 2022, în Los Angeles), dar care este capabil să-și schimbe culoarea. Urmează o întrebare pertinentă pentru biroul de înmatriculări al Poliției: „șefu, ce culoare o trecem în talon?'
BMW iX Flow Concept, proaspăt prezentat la CES 2022, este în stare să își schimbe culoarea ca urmare a acoperirii caroseriei sale cu tehnologia revoluționară E-Ink. Atunci când este stimulată prin semnale electrice, tehnologia electroforetică aduce la suprafaţă diferiţi pigmenţi de culoare, determinând învelişul caroseriei să capete culoarea dorită. Adrian van Hooydonk, directorul BMW Group Design a declarat: „BMW iX Flow este un proiect avansat de cercetare şi design, un exemplu excelent al gândirii de avangardă pentru care este cunoscut BMW”.
Acest cameleonism electroforetic se bazează pe o tehnologie dezvoltată de E Ink, altfel cunoscută din afişajele utilizate la dispozitivele eReaders. Învelişul E Ink al lui BMW iX Flow conţine multe milioane de microcapsule, cu un diametru echivalent cu grosimea firului de păr uman. Fiecare dintre aceste microcapsule conţine pigmenţi albi încărcaţi negativ şi pigmenţi negri încărcaţi pozitiv. În funcţie de setarea aleasă, stimularea prin intermediul unui câmp electric face ca pigmenţii albi sau negri să se adune la suprafaţa microcapsulei, dând caroseriei nuanţa dorită.
Obţinerea acestui efect asupra caroseriei unui automobil implică aplicarea multor segmente ePaper montate cu precizie. Procesele de proiectare generative sunt implementate pentru a se asigura că segmentele reflectă contururile caracteristice ale automobilului şi variaţiile rezultate ale luminii şi umbrelor. Algoritmii de proiectare generativă permit capacitatea de formare şi flexibilitatea necesare pentru a adapta ePaper exact la liniile de design ale automobilului.
Dincolo de implicațiile estetice și de preferințe personale, schimbarea culorii poate îmbunătății eficienţa automobilului. Acest lucru se face ţinând cont de diferitele abilităţi ale culorilor deschise şi închise atunci când vine vorba de reflectarea luminii solare şi de absorbţia asociată a energiei termice. O suprafaţă albă reflectă un spectru de lumină mult mai larg decât una neagră. Prin urmare, încălzirea automobilului şi a habitaclului ca urmare a luminii puternice a soarelui şi a temperaturilor exterioare ridicate poate fi redusă prin schimbarea exteriorului la o culoare deschisă. Pe vreme mai rece, învelişul exterior întunecat va ajuta automobilul să absoarbă considerabil mai multă căldură de la soare.
În ambele cazuri, schimbările selective de culoare pot contribui la reducerea cantităţii de aer de răcire şi încălzire necesare de la aerul condiţionat al automobilului. Aceasta reduce cantitatea de energie de care are nevoie sistemului electric al automobilului şi, odată cu aceasta, şi consumul de combustibil sau energie electrică al automobilului. Într-o maşină electrică, schimbarea culorii în funcţie de vreme poate ajuta, prin urmare, şi la creşterea autonomiei. În interior, tehnologia ar putea să împiedice, de exemplu, încălzirea prea tare a planşei de bord.
Tehnologia E Ink în sine este extrem de eficientă din punct de vedere energetic. Spre deosebire de ecrane sau proiectoare, tehnologia electroforetică nu are nevoie de absolut nici o energie pentru a menţine constantă starea de culoare aleasă. Curentul este folosit numai în timpul fazei scurte de schimbare a culorii.