Producătorul german de componente auto ZF Friedrichshafen AG a demonstrat pentru prima oară cum funcționează noul lor airbag extern. Amplasat în lateralul mașinii, acesta ar putea reduce cu 40% gravitatea accidentelor rutiere.
ZF a vorbit pentru prima oară despre noul airbag extern în noiembrie 2018, dar prototipul a trecut prin îmbunătățiri considerabile de atunci până în prezent.
Statisticile inițiale arătau că acest sistem de siguranță pasivă scade cu 30% riscul ca obiecte străine (precum părți din caroserie) să pătrundă în habitaclu ca urmare a accidentului și o diminuare cu 20-30% a gravității rănilor produse. Prin contrast, cele mai noi date furnizate de ZF arată că severitatea leziunilor poate fi redusă cu până la 40%.
Citește și:
IAR se modifică REGULILE pentru obținerea ITP! Toți ȘOFERII trebuie să știe ASTA
Un șofer le-a prezentat polițiștilor buletinul și a fost amendat cu 4.000 de lei. Ce era în neregulă cu actul…
AMENDATĂ pentru „FRUMUSEȚE excesivă pe drumuri publice’! Și noi aprobăm
COD RUTIER 2019. Motive de bucurie pentru ŞOFERI! Iată noua LEGE
Cum se FURĂ la pompele din România când angajatul benzinăriei îi spune șoferului: Pot să vă ajut?’
Amplasate în pragurile de sub portiere, airbag-urile laterale se declanșează în exteriorul autoturismului în momentul în care senzorii LiDAR anticipează un impact lateral puternic. Cu ajutorul unor camere video, sistemul de siguranță realizează în timp real o hartă 3D a împrejurimilor mașinii, pentru a stabili dacă impactul este iminent și pentru a evita alarme false.
În momentul în care software-ul consideră că este necesară intervenția, airbag-urile sunt umflate în 150 de milisecunde, adică timpul necesar pentru a clipi. Viteza aceasta este cu atât mai impresionantă, dacă ținem cont de faptul că pernele respective au un volum de 280-400 litri, adică de 5-8 ori mai mare decât al airbag-ului șoferului.
Noul airbag extern, testat pe teren
Săptămâna trecută, ZF Friedrichshafen AG a oferit o demonstrație practică a sistemului de siguranță pasivă. Experimentul s-a desfășurat în Memmingen, Germania, iar rezultatele sale pot fi urmărite în videoclipul de la finalul articolului.
Filmarea demonstrează că, într-adevăr, sistemul detectează impactul iminent și se activează la timp pentru a amortiza coliziunea. Totuși, fragilitatea vehiculului „trimis’ din lateral compromite relevanța testului în ceea ce privește diminuarea daunelor, astfel că este nevoie de probe suplimentare pentru a contura o imagine de ansamblu asupra eficienței noului airbag extern.
Producătorul german intenționează să vândă noul sistem de siguranță pasivă mai multor constructori auto. Directorul departamentului de sisteme de siguranță din cadrul ZF, Uwe Class, estimează că primele airbag-uri externe vor intra în dotarea autoturismelor în maximum un an și jumătate.
Sursa foto: ZF Friedrichshafen AG