Cu ajutorul unor senzori montați în caroserie, aceste airbag-uri externe se declanșează în caz de impact lateral și ar putea reduce considerabil daunele produse în urma unei coliziuni.
Producătorul german de componente auto ZF Friedrichshafen AG prezintă viitorul sistemelor de siguranță pasive: airbag-urile externe. După aproape un deceniu de muncă depusă în cadrul acestui proiect, cei de la ZF sunt convinși că invenția lor va avea un rol decisiv în protejarea șoferilor și a pasagerilor implicați în accidente rutiere.
„Împăturite’ sub portiere, în praguri, aceste airbag-uri se declanșează în exteriorul autoturismului în momentul în care senzorii LiDAR și camerele video anticipează un impact lateral puternic. În această situație, durează doar 100 de milisecunde pentru ca pernele de aer să se umfle complet pentru a amortiza șocul.
Experimentele realizate de ZF indică o scădere cu 30% a riscului ca obiecte străine (precum părți din caroserie) să pătrundă în habitaclu ca urmare a accidentului și o diminuare cu 20-30% a gravității rănilor produse.
Citește și:
Verificare rovinieta: Cum vezi dacă rovinieta mai e valabilă?
Accident grav: Un Tesla Model X a intrat într-un copac, apoi a luat foc
Șoferii bucureșteni vor plăti impozite mai mari, începând din 2020
Uber este disponibil acum într-un nou oraș din România
Cum se acordă stelele Michelin în Ghidul Verde pentru România
Un șofer român și-a distrus roțile într-o groapă, iar autoritățile chiar îl vor despăgubi
Sistemul de senzori și camere speciale măsoară cu precizie distanța „obiectului ostil’ față de mașină și viteza cu care acesta se apropie. Se realizează în timp real o hartă 3D a evenimentului observat în lateralul autoturismului, pentru ca airbag-urile externe să se poată declanșa în momentul potrivit și să evite eventuale alarme false.
Producătorul german intenționează să vândă noul sistem de siguranță pasivă mai multor constructori auto. Directorul departamentului de sisteme de siguranță din cadrul ZF, Uwe Class, estimează că primele airbag-uri externe vor intra în dotarea autoturismelor în maximum doi ani.
Deși această tehnologie este extrem de promițătoare, ideal este să nu avem vreodată nevoie de ea. Reamintim cât de eficient poate fi, spre exemplu, sistemul inteligent de frânare autonomă, grație căruia un Tesla Model 3 a reușit să evite un accident grav în această filmare surprinsă cu camera de bord. Această funcție va intra în dotarea tuturor mașinilor noi comercializate în Uniunea Europeană începând din 2022, potrivit unui proiect de acord semnat recent.
Sursa foto: ZF Friedrichshafen AG