Noul BMW X1 se remarcă printr-un design mai elaborat în sens premium, spaţiu interior mărit și sisteme digitale avansate. Ecranul panoramic curbat, noua generație de sisteme multimedia iDrive cu soft de operare BMW 8, calitatea de top a asamblării, plus selecţia mult mai largă de echipamente standard în comparaţie cu modelul anterior evidențiază caracterul avansat și original al celei de-a treia generații BMW X1.
La debutul comercial din octombrie 2022 va exista, iniţial, posibilitatea de a alege între două motoare pe benzină şi două motoare diesel. Acestea vor fi conectate standard la o transmisie Steptronic cu şapte trepte, cu dublu ambreiaj, iar cuplul va fi transferat la drum fie prin roţile din faţă, fie prin sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, în funcţie de model. Acest cvartet de pornire va fi urmat imediat de BMW iX1 xDrive30 electric, precum şi de o pereche de modele plug-in hybrid şi alte două variante alimentate convenţional cu tehnologie mild-hybrid 48V. Noul BMW X1 va fi construit la uzina BMW Group din Regensburg, unde modelele cu motoare termice, sistem plug-in hybrid şi propulsie electrică vor ieşi în premieră de pe o singură linie de asamblare.
Partea frontală verticală a noului BMW X1 asigură o prezenţă puternică, cu faruri LED subţiri, o grilă BMW mare, aproape pătrată, linii în formă de X care radiază în lateral şi benzi cromate atrăgătoare în priza de aer inferioară care servesc drept elemente definitorii. Farurile LED adaptive cu faza lungă cu funcţie matrix, semnalizatoarele pulsatorii şi distribuţia variabilă a luminii sunt disponibile opţional.
Suprafeţele sculptate expresiv şi linia lungă a acoperişului sunt trăsăturile distinctive ale siluetei întinse dinamic a noului model. Privit din spate, geamul subţire al hayonului, liniile orizontale, luminile LED atractive şi pasajele evazate ale roţilor produc imaginea tipică SAV.
Aura robustă a noului BMW X1 poate fi intensificată puternic de elementele de design specifice modelului xLine, care includ protecţie stilistică a caroseriei inferioare. Modelul M Sport, oferit şi el ca alternativă la specificaţia de bază, pune accent pe plăcerea dinamică a condusului, cu dotări precum prizele mari de aer de răcire.
Toate variantele de model dispun standard de jante de 17 ţoli, din aliaj uşor. Jantele de 18 ţoli, din aliaj uşor, sunt disponibile pe versiunile xLine şi M Sport, deşi aceste modele pot fi echipate şi cu jante de 19 ţoli şi – în premieră pentru BMW X1 – de 20 de ţoli. Clienţii pot alege dintre două nuanţe solide şi 10 nuanţe metalizate pentru vopsea – inclusiv, în premieră, o opţiune de culoare Frozen de la BMW Individual.
Scaunele nou dezvoltate sunt disponibile cu opţiunea atât de tapiţerie Sensatec perforată, cât şi cu piele Vernasca. Pe lista de opţiuni se regăsesc şi scaunele sport, reglarea electrică a scaunelor cu funcţie de memorie şi suportul lombar, inclusiv funcţia de masaj. Au fost aduse îmbunătăţiri atât la nivelul confortului acustic, cât şi al protecţiei ocupanţilor. Conceptul integrat de siguranţă pasivă include acum şi un nou airbag de interacţiune între scaunele din faţă.
Zona din spate al noului BMW X1 include trei locuri de dimensiuni normale, oferind o îmbunătăţire notabilă a confortului scaunelor. Spătarul banchetei, divizat 40:20:40, poate fi rabatat sau ajustat la un unghi diferit pentru a extinde capacitatea portbagajului. Reglarea în faţă şi în spate a scaunelor din spate, disponibilă opţional exclusiv pentru modelele cu motorizare termică, oferă o versatilitate şi mai mare. Capacitatea portbagajului poate fi mărită de la 540 la maximum 1.600 de litri. Acum, cârligul de tractare, disponibil ca opţiune pentru noul BMW X1, este acţionat electric prin apăsarea unui buton.
Sistemul de navigaţie BMW Maps, un volan Sport din piele, climatizarea automată inteligentă în două zone şi un senzor de ploaie cu activare automată a farurilor sunt dotări standard la noua generaţie BMW X1, la fel ca cele patru porturi USB-C, două prize 12V şi un număr mult mai mare de sisteme de asistare a condusului în comparaţie cu modelul anterior.
Pachetele restructurate de echipamente permit personalizarea direcţionată a maşinii. Caracterul premium poate fi îmbunătăţit cu ajutorul caracteristicilor opţionale, cum ar fi pachetul de oglinzi, iluminarea ambientală, trapa panoramică din sticlă şi sistemul de sunet Harman Kardon.
Tehnologia BMW eDrive din a cincea generaţie este folosită şi în variantele plug-in hybrid ale noului BMW X1, ceea ce înseamnă progrese semnificative faţă de generaţia precedentă în ceea ce priveşte performanţele sportive şi eficienţa. S-a înregistrat şi o creştere substanţială a autonomiei electrice şi se oferă o putere de încărcare crescută. Suplimentar, toate motorizările termice sunt de nouă generaţie, optimizate încă o dată pentru şi mai multă eficienţă. La toate acestea se adaugă o aerodinamică referinţă în segment cu un coeficient aerodinamic de 0,26 şi soluţii constructive sofisticate, aşa cum este folosirea, pentru prim dată, a aluminiului pentru capota motorului.
Noul BMW X1 va fi lansat cu o gamă de motoare termice convenţionale, cu două propulsoare pe benzină şi două diesel din noua generaţie modulară de motoare Efficient Dynamics a BMW Group. Tehnologia mild-hybrid 48V de a doua generaţie cu un motor electric integrat în transmisia Steptronic cu şapte trepte este la îndemână pentru a ajuta la creşterea eficienţei şi a livrării puterii la cele mai puternice două motoare.
Acest lucru permite ca BMW X1 xDrive23i, echipat cu motor cu patru cilindri, să producă o putere maximă de 160 kW/218 CP (dezvoltată prin combinaţia dintre motorul termic de până la 150 kW/204 CP şi motorul electric integrat ce oferă până la 14 kW/19 CP). De asemenea, în gama de lansare se află noul BMW X1 sDrive18i, propulsat de un motor cu trei cilindri, care dezvoltă 115 kW/156 CP.
Un motor diesel cu patru cilindri se combină cu tehnologia mild-hybrid la noul BMW X1 xDrive23d pentru a oferi o putere maximă de 155 kW/211 CP (dezvoltată prin combinaţia dintre motorul termic de până la 145 kW/197 CP şi motorul electric integrat ce oferă până la 14 kW/19 CP). Propulsorul diesel cu patru cilindri de la noul BMW X1 sDrive18d generează 110 kW/150 CP.
Indiferent de sistemul de propulsie din echipare, toate modele BMW X1 noi oferă caracteristici de manevrabilitate bine rezolvate în orice situaţie şi oferă experienţa de condus pentru care marca este renumită. Ingredientele sunt, printre altele, o construcţie a caroseriei care reduce masa şi în acelaşi timp creşte rigiditatea, un ampatament lung, ecartamente mai mari decât ale modelului predecesor şi îmbunătăţiri specifice ale suspensiei faţă cu braţ transversal şi ale cele spate cu trei braţe.
Sistem de control al patinării roţilor faţă (ARB, introdus prima dată pe BMW i3s) este prevăzut standard la noul BMW X1, oferind beneficii atât pentru tracţiune, cât şi pentru stabilitatea direcţională. Alte caracteristici noi includ sistemul de frânare integrat şi amortizoarele cu răspuns variabil în funcţie de cursă pe puntea faţă. Suspensia M adaptivă opţională oferă amortizare selectivă în funcţie de cursă (prezentate prima dată la BMW Seria 3), direcţie sport cu răspuns mai direct şi scade cu 15 milimetri garda la sol.
Noul BMW X1 oferă ocupanţilor săi şi experienţa multisenzorială de ultimă generaţie a BMW iDrive, sub forma BMW Live Cockpit Plus disponibil standard. Bazat pe sistemul de operare BMW 8, acesta cuprinde ecran central curbat BMW cu grafica şi structura de meniu de ultimă generaţie, împreună cu Asistentul Personal Inteligent BMW, care acum a dobândit abilităţi suplimentare. Grupul de ecrane complet digitale este format din monitorul de informaţii de 10,25 ţoli (26,04 cm) şi displayul central cu diagonala ecranului de 10,7 ţoli (27,18 cm). Noul BMW iDrive este proiectat în mod intenţionat pentru a oferi control tactil şi vocal intuitiv. Digitalizarea amplă a interiorului permite reducerea semnificativă a numărului de butoane fizice, comenzi şi comutatoare necesare pentru funcţionare.
Noile My Modes combină setările automobilului selectabile individual cu universuri de experienţă potrivite pentru interior. Funcţia Augmented View este disponibilă ca supliment opţional pentru sistemul de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud. O cameră interioară face posibilă realizarea de instantanee ale ocupanţilor sau trimiterea imaginilor din interior pe smartphone-ul clientului prin aplicaţia MyBMW. În plus, BMW Digital Key Plus, funcţionalitatea BMW ID şi integrarea smartphone-ului folosind atât Apple CarPlay, cât şi Android Aut sunt disponibile şi ele la noul BMW X1.