Două mari alianțe de producători de automobile își vor uni forțele, creând astfel cel mai mare al patrulea concern auto din lume. Iată planurile acestora.
Citește și:
Fostul șef al Daimler: Motorul mașinii nu prea mai contează, în ziua de azi
Miracol la PSA: Opel a revenit la profit
Grupul PSA și Alianța FCA au anunțat că vor fuziona și vor avea putere egală de decizie: vor crea o companie cu sediul în Olanda și fiecare dintre cele două entități va deține câte 50% din acțiunile acesteia. Vestea vine la nici 24 de ore de la primele informații ajunse în presa internațională.
Șefia noii alianțe va fi preluată de Carlos Tavarez, actualul CEO al Grupului PSA (care deține Peugeot, Citroën, DS și Opel), în timp ce John Elkann – actualul președinte al Alianței FCA (Fiat, Chrysler, Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Ram, Lancia) – va deveni președinte al noului concern. Consiliul de administrație va fi alcătuit din 11 membri: 5 dintre ei vor fi delegați de Grupul PSA, iar 5 vor fi nominalizați de către Alianța Fiat-Chrysler. Încă nu se știe ce nume va purta noul concern auto.
Motivul principal al acestei fuziuni este reducerea costurilor de operare, în comunicatul oficial menționându-se că acestea vor scădea cu până la 3,7 miliarde de euro pe an – și nu prin închiderea de fabrici. Odată cu această nouă alianță se schimbă și soarta anumitor branduri: dacă FCA lua în calcul renunțarea la brandurile Alfa Romeo și Maserati (din cauza performanțelor slabe în vânzări), comunicatul de presă le descrie pe acestea ca având „un potențial de dezvoltare substanțial’.
În urma fuziunii, noul concern se laudă cu o evaluare la bursă (cumulată) de 42 de miliarde de euro, cu circa 8,7 milioane de mașini produse anual. Este, astfel, al patrulea cel mai mare producător de mașini din lume, după Grupul Volkswagen (care deține Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, Scania și Man), Toyota și Alianța Renault-Nissan.