Designul exterior și indicativul Mazda 6e ne spun că avem de-a face cu o succesiune directă a ultimei generații din seria Mazda 6, în timp ce trecerea totală de la propulsia de tip ICE/tracțiune față la sistem de propulsie BEV/tracțiune spate nu spune că a fost total schimbat profilul de clientelă pe care îl vizează Mazda 6e. Deci, gata cu mârâitul incisiv al motoarelor cu benzină aspirate pe care le puteai „urca’ mult în ture, bun venit pentru liniștea electromobilității! Nu-i așa că-i minunat?
Noua generație a sedanurilor de clasă medie de la Mazda, numită Mazda 6e, ne aduce în fața unei exemplificări auto a proverbului cu vulpea, care preferă să spună că „strugurii sunt acri!’ deoarece aceștia se află într-un loc inaccesibil, unde nu poate să ajungă la ei. Tot ca în proverb, destui producători europeni preferă să spună că sedanurile de clasă medie sunt o categorie depășită de cerințele noilor vremuri și sunt pe cale să renunțe sau au renunțat deja la abordarea sa. Vom numi numai câteva mărci europene care nu mai sunt prezente în clasă, deși au avut serii remarcabile de modele „sedan mediu’ în trecutul mai mult sau mai puțin apropiat: Opel, Ford, Lancia, Fiat, Renault, Seat (acutuală Cupra), VW.
Mazda 6e ne demonstrează că marca din Hiroshima a preferat să își transforme în manieră originală abordarea decât să meargă pe ideea că „oamenii nu mai vor sedanuri de clasă medie’. Pe standul Mazda din cardul Salonului Auto de la Bruxelles poate fi acum admirată materializarea acestei demonstrații. În continuare, stilul pe care mizează seria Mazda din clasa medie de duce la ideea unei tratări cu caracter premium-dinamic, de genul celei întâlnite pe la Alfa Romeo sau Jaguar.
Mazda6e oferă două opțiuni de motorizare, adaptate diferitelor stiluri de condus. Modelul Mazda6e este echipat cu o baterie de 68,8 kWh, ce asigură o autonomie de până la 479 km. Încărcarea rapidă (DC) la 200 kW permite alimentarea bateriei de la 10% la 80% în doar 22 de minute3, iar 235 km de autonomie pot fi obținuți în 15 minute. Puterea motorului electric este de 190 kW (258 CP).
Pentru șoferii care parcurg distanțe mai lungi fără întreruperi, Mazda6e EV Long Range5 vine cu o baterie de 80 kWh, ce oferă o autonomie de până la 552 km. Motorul electric furnizează 180 kW (245 CP), iar ambele versiuni oferă un cuplu generos de 320 Nm. Mazda6e accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 8 secunde și atinge o viteză maximă de 175 km/h, oferind o accelerație fluidă și manevrabilitate precisă datorită tracțiunii spate.
Noua Mazda6e reflectă evoluția filosofiei de design „Kodo – Sufletul Mișcării’ și exprimă perfect echilibrul dintre eleganță și forță, prin linii fluide și proporții îndrăznețe. Silueta cu forme fluide, linia joasă a acoperișului și profilul de tip coupé conferă un aspect sportiv, păstrând în același timp funcționalitatea unui hatchback cu 5 uși.
Interiorul noii Mazda6e este inspirat de conceptul japonez „ma’, care pune accent pe simplitate și spațiu deschis. Pasagerii din față și din spate beneficiază de un spațiu generos pentru picioare, iar plafonul panoramic permite pătrunderea luminii naturale, contribuind la o atmosferă luminoasă și relaxantă. Materialele premium folosite în habitaclu creează o ambianță calmă și rafinată, în timp ce consola centrală suspendată și panoul de bord minimalist accentuează senzația de lejeritate și spațiu.
Mazda6e este disponibilă în două niveluri de echipare. Nivelul Takumi oferă un interior elegant, cu tapițerie din piele sintetică în nuanțele Warm Beige sau Black. Pentru un plus de rafinament, varianta Takumi Plus adaugă tapițerie de piele premium Tan Nappa combinată cu Suede, împreună cu un parasolar electric pentru plafonul panoramic.
Habitaclul inteligent este conceput pentru a pune șoferul în centrul experienței, oferind un ecran tactil personalizabil de 14,6 inchi, un tablou de bord digital de 10,2 inchi și afișajul Head-Up Display cu realitate augmentată de 50 inchi. Acesta proiectează informații esențiale, precum indicațiile de navigație și viteza, direct în câmpul vizual al șoferului. Sistemele avansate de control vocal și prin gesturi fac utilizarea funcțiilor – precum climatizarea, navigația și sistemul multimedia – mai simplă și intuitivă. Pasagerii se pot bucura de o experiență audio excepțională, grație sistemului SonyPRO cu 14 difuzoare.
Siguranța este o prioritate în noua Mazda6e. Cele nouă airbaguri oferă protecție completă pentru toți pasagerii. Gama avansată de sisteme de siguranță Mazda ajută șoferul să prevină pericolele prin funcții precum asistentul de frânare automată de urgență, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare și detectarea marcajelor de drum.
Noul sistem de monitorizare a pasagerilor folosește o cameră montată în interior pentru a detecta prezența copiilor pe locurile din spate și îi afișează pe ecranul central. La ieșirea din mașină, un semnal sonor avertizează șoferul, prevenind astfel riscul ca cei mici să fie lăsați accidental nesupravegheați. Noua Mazda6e va fi disponibilă în showroom-urile din Europa în vara anului 2025.