Amendă de 800 de milioane de euro pentru Audi

V6 3.0 TDI

vezi galeria foto

Audi a primit o amendă de 800 de milioane de euro pentru încălcarea normelor de poluare prin motoarele sale diesel cu șase și cu opt cilindri.


Reprezentanții companiei din Ingolstadt au declarat că această amendă va afecta semnificativ rezultatele financiare ale mărcii, însă au confirmat și că nu vor face un apel împotriva deciziei. Concernul Volkswagen va avea, la rândul său, rezultate financiare afectate de această amendă aplicată mărcii Audi.

Citește și:

Program de vouchere de 9000 de lei pentru mașini noi

Neatenția la volan e sport național

Ce pățești dacă vorbești la telefon în timp ce conduci?

De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?


Salonul Auto București și Accesorii 2018 și-a deschis porțile! Galerie foto exclusivă

Mercedes-Benz C300de: consum mixt de doar 1.6 l/100 km

Tesla Model 3 este cea mai sigură mașină din lume

 

În iunie, Volkswagen a primit o amendă de un miliard de euro de la procurorii din Braunschweig, tot din cauza scandalului Dieselgate. Marca germană a recunoscut în toamna lui 2015 că a folosit un dispozitiv ilegal pentru a păcăli testele de noxe specifice omologărilor tip și a inspecțiilor tehnice peridice.


Practic, mașinile echipate cu dispozitivul respectiv erau capabile să își dea seama că sunt testate pentru verificarea noxelor și treceau automat într-un mod de rulare care să le ofere un comportament corect din punctul de vedere al tratării gazelor arse. Puterea nu era afectată, deci totul nu ar fi fost dezvăluit dacă nu ar fi fost suspiciuni privind comportamentul pe drumurile publice al acestor motoare diesel.

Începutul lunii octombrie a găsit marca Audi în situația în care a reziliat contractul lui Rupert Stadler, fostul șef al companiei, pe motiv că este investigat pentru supiciunea de a fi implicat în scandalul fraudării testelor de emisii. Actualul șef interimar al mărcii audi este Bram Schot, un director specializat în vânzări.


Scandalul dieselgate a afectat și alte mărci ale concernului Volkswagen, incluzând Porsche și Bentley. Astfel, constructorul de modele sport a decis să nu mai vândă motoare diesel în nicio formă și să reinvestească bugetul destinat dezvoltării acestora pentru noi trenuri de propulsie electrice și electrificate.

Între timp, Bentley nu va mai oferi o versiune diesel a lui Bentayga pe piața din Europa, dar o va păstra pe aceasta în gamă pentru anumite țări unde cererea este prea puternică pentru a fi ignorată.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE