Alegerile pentru conducerea Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS) vor avea loc sâmbătă, 4 martie. De candidatura lui Silviu Bulugioiu, având o experiență de 30 de ani în diferite discipline ale motorpsortului și în jurul căruia s-a condensat o echipă cu nume proeminente din motorpsortul românesc, se leagă perspective promițătoare.
În angajamentul său față de membrii FRAS, Silviu Bulugioiu menționează că securitatea și siguranța sportivilor este primordială, iar modernizarea statutului membrilor FRAS, corectitudinea în arbitraj și transparența financiară sunt principalele puncte pe care le va concretiza.
Totodată, același interes va fi acordat proiectului de afiliere la FIA și cooperarării cu alte organisme internaționale, creării strategiei naționale pentru motosport, cât și recunoașterii Asociației Liga Profesionistă de Motorsport’ ca partener consultativ al FRAS. Elaborarea unei strategii media coerente și implementarea programului de atragere a tinerilor către motorsport apar și ele în planul managerial.
Motivat și pregătit, Silviu Bulugioiu consideră că un management bun al FRAS poate fi realizat prin disciplină financiară și transparență, prin implicarea sportivilor membrii și președinților cluburilor afiliate.
„Membrii FRAS sunt cluburile afiliate. Însă, beneficiarii reali ai activității FRAS sunt sportivii. Prin urmare, asociația sportivilor va fi consultată în ceea ce privește: calendarele sportive, normele de securitate din timpul competițiilor și regulamentele sportive, declară Silviu Bulugioiu.
Cu intenții de anvergură și viziune europeană, Silviu Bulugioiu susține că transparența financiară și managementul, care respectă bugetul de venituri și cheltuieli aprobat de AG, este cheia succesului. Astfel, Bulugioiu se angajează ca, sub conducerea sa, federația să transmită membrilor săi o balanță contabilă lunară și un raport trimestrial despre activitatea Consiliului Federal.
De asemenea, toate contractele aflate în derulare, cât și listele furnizorilor vor fi publice, pentru membrii, iar posibilele venituri ilicite ale membrilor de conducere FRAS vor fi eliminate.
Cele susținute de Silviu Bulugioiu se regăsesc și în ceea ce comunică membrii echipei sale – dovadă că este aici vorba despre un consens substanțial și de un efort creativ însușit de mai mulți oameni care au scris pagini convingătoare în istoria mai mult sau mai puțin recentă a FRAS-ului:
Octavian Drăgan – vicepreședinte: „Scopul meu principal este de a duce competițiile organizate pe circuit în România către cel mai înalt nivel, prin definirea și implementarea unui cadru optim pentru sportivi, promotori și organizatori deopotrivă’;
Dan Gîrtofan – vicepreședinte: „Simt că trebuie să facem mai mult pentru motorsportul românesc și vreau să venim cu o schimbare dată de modernizarea FRAS-ului, să aducem o îmbunătățire pentru sportivi și pentru securitatea lor. Motorsportul românesc merită mai mult!’;
Daniel Ungur – vicepreședinte: „Deviza noastră este să nu ne lăsăm prinși în jocuri interpersonale și nici în presiuni generate de orgolii, ci împreună să ne focusăm pe a genera soluții și a inova. Suntem o echipă, suntem implicați, iar strategia noastra este fară conflict de interese și fără compromisuri. Împreună vrem binele motorportului românesc’;
Gunther Graef – membru consiliu federal: „Mă bucur că am ocazia de a mă alătura acestei echipe și îmi doresc să contribui la evoluția și performanța motosportului românesc. Cu peste 40 de ani fără întrerupere atât în motorsportul național, cât și internațional, acum a venit momentul de a lua ultimul tren cu o echipă potrivită și care are aceeași viziune ca a mea, aceea de a face o schimbare în bine în Federația Română de Automobilism Sportiv;
Iosif Ferenti – membru consiliu federal: „Îmi doresc o federație transparentă, funcțională și în bune relații atât cu membrii acesteia, cât și cu toate entitățile private și de stat. Federație care să funcționeze după un plan bine pus la punct’;
Traian Pavel – membru consiliu federal: „Vin alături de această echipă întrucât cred cu tărie în strategia de dezvoltare elaborată. FRAS are nevoie de o schimbare pentru a crea un cadru sigur, predictibil și corect pentru motorsportul românesc’;
Carol Blavenstein – membru consiliu federal: „Îmi doresc să aduc un plus valoare echipei nou formate. Motorsportul românesc merită mai mult, iar împreună vom face tot ce ne sta în putință pentru asta’;
Justinian Pleșa – membru consiliu federal: „Am acceptat propunerea onorantă de a pune umarul la îmbunătățirea și normalizarea activității federației și am convingerea că împreună o să reușim’;
Cătălin Cedric-Ghigea – membru consiliu federal: „Am ales să fac parte din această echipă întrucât cred cu tărie că este nevoie de o reformă semnificativă a modului în care funcționează și este condusă federația: de la secrete la transparență totală, de la oligarhie la democrație, de la conducere uninominală la descentralizare și autonomie reală și extinsă a comisiilor, inclusiv alocarea de fonduri catre comisii, de la decizii adhoc la strategie de dezvoltare, de la pierderi bănești însemnate la disciplina financiară și chibzuința în administrarea patrimoniului federației’.