Șoferii care își pregătesc automobilele de iarnă au motive de bucurie pentru că producătorii au venit cu oferte atractive în ceea ce privește anvelopele. Iată o listă cu magazine care au reduceri de Black Friday 2016.
eMag.ro – oferta este generoasă, ai de unde alege, iar prețurile încep de la 97,21 lei;
Cel.ro – magazin online ce afișează pe rafturile virtuale și cauciucuri
evoMAG.ro – acest retailer a decis să introducă în ofertă și anvelope.
Anvelomag.ro – au o ofertă variată și de jante sau accesorii auto. Transportul este gratuit pentru 4 anvelope sau jante sau atunci când comanda depășește un total de 600 de lei;
Ce riscă șoferii dacă nu au anvelope de iarnă
Folosirea anvelopelor de iarnă nu este condiţionată de o anumită dată calendaristică, ci de starea drumului. Practic, șoferii trebuie să echipeze autovehiculele cu anvelope de iarnă atunci când șoselele sunt acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.
Şoferii care sunt depistaţi fără anvelope de iarnă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei riscă să fie sancţionaţi cu amendă între 9 şi 20 de puncte, asta însemnând între 1.125 şi 2.500 de lei. Pe lângă amendă, se va reţine certificatul de înmatriculare al autovehiculului.
Cum să nu te păcălești de Black Friday 2016
Verifică atent modul în care este afişată reducerea pe site sau pe eticheta produsului.
În cazul în care comanzi online, verifică, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când ai ales produsul.
Deschide coletul în prezenţa curierului şi, în caz că acesta nu corespunde, trimite-l înapoi. Ai grijă să menţionezi pe documentele de transport motivul refuzului. În cazul cumpărăturilor efectuate online ai 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului în care poţi renunţa la achiziţie, fără a oferi vreun motiv şi fără costuri suplimentare.
Utilizează cardul pentru a face plata. În unele situaţii, precum cazurile de fraudă, dacă ai plătit prin card, poţi utiliza procedura refuzului la plată pentru a-ţi recupera suma plătită – în principiu, în cel mult 30 de zile de la data plăţii. Procedura este simplă: dacă tranzacţia s-a decontat (adică apare pe extrasul de cont), o poţi contesta la bancă, iar banca va încerca recuperarea sumei de bani de la comerciant, prin intermediul băncii acestuia (operaţiune numită refuz de plată’).
Dacă ai făcut comanda online, comerciantul trebuie să-ţi livreze produsul în maximum 30 de zile sau mai puţin, dacă aţi căzut de acord asupra acestui aspect. Dacă termenul de livrare nu este respectat, puteţi stabili, de comun acord, o nouă dată de livrare. Dacă nici această dată nu este respectată, ai dreptul la rezoluţiunea sau rezilierea contractului.