ANAF scoate din nou la licitație modelul Aro 304 care i-a aparținut lui Nicolae Ceaușescu. Prețul este cel mai ofertant de până acum.
Citește și:
Șansă unică: legendarul Aston Martin DB5 folosit de James Bond se vinde la licitaţie
Chilipir găsit de un român la o licitație ANAF: cât a plătit pentru un BMW X6
În cazul în care nu ați prins o ofertă bună de Black Friday și aveți în plan să achiziționați un vehicul istoric cu greutate, vești bune: ANAF redeschide licitația pentru Aro-ul lui Ceaușescu. Povestea sa o puteți citi în detaliu aici.
Mașina prezidențială a fost inițial listată în ianuarie 2019, cu un preț de pornire de 137.000 de lei, însă nimeni nu a fost interesat de ofertă. Acum, prețul este considerabil mai mic, chiar dacă încă prohibitiv: 103.125 de lei. Licitația ANAF va avea loc pe 18 decembrie.
Despre modelul licitat știm că a fost fabricat în 1977, are culoarea gri și 72.354 de kilometri la bord. Cu toate că arată ca un SUV, a fost destinat exclusiv drumurilor publice – proaspăt asfaltate chiar, pregătite pentru vizitele oficiale – așa că nu dispune de tracțiune integrală.
Motorul de 2,5 litri pe benzină dezvoltă 83 de cai-putere, trimiși punții spate printr-o cutie manuală cu patru trepte. Accelerația 0-100 km/h: imposibilă. Conform spuselor celor care au condus-o, mașina atinge cu greu 90 km/h și că are dinamica unei basculante.
Dar, fără îndoială, o basculantă legendară: SUV-ul lui Ceaușescu s-a fabricat într-un număr foarte limitat de exemplare (patru) și, chiar dacă îi lipseau abilitățile off-road, se lăuda cu altele, nemaivăzute până atunci pe modele românești – precum aerul condiționat, sau trapa electrică.
Faptul că Ceaușescu era mândru de această lucrătură inginerească autohtonă este cât se poate de cunoscut: într-o vizită a lui Mihail Gorbaciov, Ceaușescu a insistat ca aceștia să fie transportați cu Aro și nu cu limuzina pe care președintele Statului Sovietic a adus-o cu el special pentru eveniment.