Nu mai suntem în anii în care apariția unei noi serii de modele EV să fie ceva ieșit din comun, nu mai suntem la vremea primelor van-uri sau SUV-uri cu trei rânduri de locuri și nici nu mai suntem ușor de impresionat cu integrarea fină a unor elemente hightech în designul auto. Cu toate acestea, Hyundai IONIQ 9 reușește să atragă atenția pe fondul celor mai promițătoare evoluții actuale din domeniu.
Contururile amplu curbate, simplitatea formelor și integrarea neostentativă a elementelor funcționale în înfățișarea mașinii au ceva din rafinamentul tratărilor art-deco – vorbim, desigur, de timpurile interbelice în care minimalismul se împletea cu grandoarea sculpturală a caroseriilor din segmentul de lux. Parcă pentru a întări această impresie, detalierea fină a măștii, luminilor și roților insistă să evidențieze rigorile unei estetici academice în cadrul minimalist al ansamblului stilistic. Încă o dată, Hyundai reușește să convingă pe partea prezenței scenice.
Cum stă Hyundai IONIQ 9 la celelalte criterii? Automobilul oferă o versatilitate interioară de excepție, cu un spațiu amplu pe rândul al doilea și al treilea. Designul habitaclului său este caracterizat de elemente eliptice și tonuri liniștitoare pentru a crea o atmosferă de lounge. Acest lucru oferă o senzație de seninătate și naturalețe, mai ales atunci când este interiorul este scăldat în lumina naturală a plafonului solar panoramic.
Podeaua plată a lui Hyundai IONIQ 9 permite aranjarea locurilor pentru șase sau șapte ocupanți. Scaunele de relaxare din primul și al doilea rând se pot înclina complet și oferă un suport pentru picioare pentru un confort optim, în timpul încărcării vehiculului, în funcție de configurație. De asemenea, IONIQ 9 se mândrește cu 1.899 mm spațiu pentru cap și 2.050 mm spațiu pentru picioare, atunci când sunt combinate al doilea și al treilea rând.
Scaunele de relaxare ale lui IONIQ 9 dispun de primul sistem Dynamic Body Care de la Hyundai Motor, inclusiv o funcție Dynamic Touch Massage. Acest sistem utilizează presiunea și vibrațiile pentru a stimula fluxul sanguin și circulația, reducând oboseala la drumurile lungi.
Hyundai IONIQ 9 introduce, de asemenea, scaunele pivotante din rândul al doilea, permițând ocupanților din rândul al doilea și al treilea să stea față în față atunci când vehiculul este staționar. Această caracteristică de configurare flexibilă îmbunătățește interacțiunea și comunicarea între pasageri, adăugând un alt mod de a se bucura de spațiul unic al vehiculului.
Consola glisantă Universal Island 2.0 a SUV-ului oferă un nivel impresionant de depozitare și un aranjament al scaunelor de pe rândul din față, îmbunătățind accesibilitatea și confortul. Cotierele bidirecționale pot fi deschise din față și din spate, permițând accesul ușor la consolă din al doilea rând.
Universal Island 2.0 poate fi deplasată cu până la 190 mm, permițând pasagerilor din al doilea rând să o acceseze cu ușurință. Consola oferă, de asemenea, 5,6 litri de depozitare în partea superioară, precum și 12,6 litri de depozitare în zona inferioară glisantă. Ecranul panoramic curbat al lui IONIQ 9, planșa de bord plutitoare, gurile de aerisire subțiri și iluminatul interior ambiental sporesc și mai mult atmosfera futuristă a interiorului vehiculului.
Cu scaunele din rândul al treilea rabatate, portbagajul are un volum de până la 1.323 de litri de bagaje, în timp ce cu toate cele trei rânduri în poziție, IONIQ 9 oferă până la 620 de litri de spațiu pentru bagaje. În plus, portbagajul din față oferă un volum maxim de 88 de litri pentru modelele RWD și 52 de litri pentru modelele AWD.
Hyundai IONIQ 9 accentuează, de asemenea, durabilitatea în alegerile sale de materiale. Acestea includ piele Eco Process, țesătură PET reciclată, țesătură din lână, piele Bio TPO/PU, țesătură Bio PET/SUEDE și vopsea Bio. De asemenea, vehiculul utilizează vopsea realizată din deșeuri de anvelope reciclate.
Bateria litiu-ion NCM de înaltă tensiune, montată pe podea, a sistemului PE avansat oferă 110,3 kWh de energie de sistem. Se așteaptă ca IONIQ 9 să atingă o autonomie remarcabilă de 620 km în regim complet electric, estimată conform WLTP, și un consum de energie de 194 Wh/km pentru modelul Long-Range RWD cu roți de 19′, datorită coeficientului său de rezistență la înaintare redus, platformei avansate și tehnologiilor bateriei.
Hyundai IONIQ 9 se încarcă rapid de la 10 la 80% în doar 24 de minute atunci când este branșat la o sursă de 350 kW, în timp ce funcția complementară V2L (vehicle-to-load) a platformei tehnice și capacitatea de încărcare multiplă 400V/800V reduc barierele în calea adoptării vehiculelor electrice.
Varianta Long-Range RWD este propulsată de un motor de 160 kW situat în spate, alternativa Long-Range AWD dispunând și de un motor de 70 kW amplasat frontal. Cât despre versiunile Performance AWD, acestea dispun de motoare de 160 kW atât în față cât și în spate .
Hyundai IONIQ 9 Performance poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5,2 secunde, în timp ce varianta Long-Range AWD are nevoie de 6,7 secunde, iar versiunea Long-Range RWD de 9,4 secunde. În ceea ce privește reprizele în regim rutier tipic, modelul Performance accelerează de la 80 la 120 km/h în 3,4 secunde. Varianta Long-Range AWD realizează acest lucru în 4,8 secunde, în timp ce versiunea Long-Range RWD are nevoie de 6,8 secunde.