In cazul noului A5 Cabriolet, doar 15 secunde sunt suficiente pentru a rabata complet soft-topul de panza (traditie la Audi), montarea acestuia durand 17 secunde. Aceste operatii pot fi initiate chiar din mers, la viteze de pana la 50 km/h. Optional, poti avea un top izolat fonic, care asigura niveluri ale zgomotului comparabile cu cele ale unui hard top.
Ce este intr-adevar remarcabil este ca rabatarea softtopului nu afecteaza semnificativ volumul util al portbagajului, intregul ansamblu ocupand doar 60 de litri din cei 380 ai portbagajului. Softopul si mecanismul sunt furnizate de CTS, divizie a lui Magna.
Echiparea de baza este bogata
Echiparea de baza include jante de aliaj, climatizare automata, sistem automat de rabatare a softtopului, sistem audio cu lector de CD-uri si centuri de siguranta actionate electric. Pentru cei dispusi sa cheltuiasca in plus, contul din banca este limita: lumini adaptive cu functie de cornering si schimbare automata a fazelor, adaptive cruise control sau sistemul de infotainment MMI navigation plus, cu ecran HD si hard disk, sistem audio Bang & Olufsen si tuner TV digital sunt doar cateva dintre gadgeturile disponibile.
Scaunele climatizate optionale asigura un flux de aer cald catre gatul soferului si cel al pasagerului din fata, in stilul Airscarf de la Mercedes. Bineinteles, nu lipseste incalzirea la scaune pentru toate locurile.
In ceea ce priveste trenul de rulare, comportamentul exemplar este asigurat de repartizarea perfecta a maselor intre cele doua punti. Suspensia are elementele esentiale fabricate din aluminiu, fiind de tip cu brate trapezoidale pe spate si cu cinci brate pe fata. Directia este hidraulica, optional fiind disponibila directia servotronic, cu asistare variabila in functie de viteza.
Cutiile de viteze disponibile sunt una manuala cu sase rapoarte (standard in cazul motorului de 2,0 litri benzina de 211 CP si a celui TDI de 2,7 litri), una cu variatie continua multitronic (standard pentru 2.0 TFSI de 180 CP si 3.2 FSI) si una cu dublu ambreiaj si sapte rapoarte S tronic (standard pentru 3.0 TDI). Aceasta din urma este disponibila exclusiv cu sistemul de tractiune integrala quattro.
In conditii normale, sistemul quattro distribuie cuplul intre puntile fata si spate in sistem 40:60. La nevoie, diferentialul central mecanic distribuie cea mai mare parte a cuplului catre puntea cu aderenta superioara. Noul diferential sport permite distribuirea continua a cuplului intre rotile puntii spate in functie de conditiile de drum.
Sistemul Audi drive select influenteaza comportamentul motorului, al cutiei de viteze S tronic si al sistemului servotronic de asistare a directiei, existand trei moduri presetate: confort, intermediar si dinamic. Daca masina este echipata cu sistem de navigatie, in meniul MMI exista disponibil un al patrulea mod pentru motor, care poate fi programat liber de catre conducatorul auto.
Gama larga de motorizari
Audi ofera pentru A5 Cabriolet cinci motoare cu injectie directa, dintre care trei pe benzina (2,0 litri turbo de 180 CP, respectiv 211 CP, si unul aspirat de 3,2 litri si 265 CP) si doua TDI cu sase cilindri in V (2,7 litri si 190 CP, respectiv 3,0 litri si 240 CP).
Audi S5 Cabriolet |
Varful de gama al seriei Cabrio este, fireste, S5 Cabriolet. Acesta este propulsat de motorul pe benzina V6 de 3,0 litri supraalimentat cu compresor mecanic, preluat de la noul S4, care furnizeaza 333 CP. Echipamentul standard include sistemul de directie servotronic, cutia de viteze S tronic si tractiunea integrala quattro, diferentialul sport spate fiind optional. |
|