Audi R8 V10 primește un facelift cu performanțe îmbunătățite

Audi R8 V10 a primit un facelift tehnic care îi aduce și mici modificări stilistice.

Supercarul german a reușit să sfideze toate zvonurile în privința schimbării motorizării și a păstrat motorul V10 aspirat care a înlocuit bătrânul V8 de 4.2 litri cu care a debutat primul R8. Din punct de vedere tehnic, inginerii au modificat suspensia și sistemul de control al stabilității.

Acum, R8 V10 are o separare distinctă între modurile de rulare, iar versiunea mai performantă a modelului are trei setări dedicate, pentru asfalt uscat, ud, sau asfalt acoperit de zăpadă și gheață. Totodată, versiunea de top poate opri de la 100 km/h pe o distanță cu 1.5 metri mai mic decât era capabil predecesorul său, iar diferența se adună la cinci metri pentru o frânare de la 200 km/h.

Citește și:

Cel mai lung pod maritim din lume

Transalpina se închide

Cum faci să iei 9000 de lei de la Primărie!

Iată noul Duster Pick-up!

Noul BMW X5 are deja 100 de comenzi în România

Peugeot va avea o gamă de mașini sport electrice

De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?

Simulatorul auto folosit de Michael Schumacher este de vânzare

 

Motorizarea standard este un V10 de 5.2 litri, care dezvoltă 30 CP și 10 Nm în plus față de predecesorul său, totalizând 562 CP și 550 Nm. Unitatea asigură un sprint 0-100 km/h în doar 3.4 secunde, respectiv 3.5 secunde pentru R8 V10 Spyder. Viteza maximă este de 324 km/h pentru modelul cu plafon fix, respectiv 322 km/h pentru roadster.

La fel ca la varianta ante-facelift și la predecesoarea generație, R8 V10 are și o variantă mai peformantă. Aceasta nu se mai numește R8 V10 Plus, ci R8 V10 Performance Quattro și dezvoltă un total de 612 CP și 580 Nm. Sunt nouă cai putere în plus și 20 Nm peste vechiul model, dar asta înseamnă o accelerație de la 0 la 100 km/h în 3.1 secunde pentru coupe și de 3.2 secunde pentru Spyder. Viteza maximă este de 331 km/h pentru modelul cu plafon fix, respectiv 329 km/h pentru decapotabilă.

La nivel stilistic, vei putea remarca facelift-ul lui R8 printr-o grilă frontală mai lată și două brațe verticale care separă fantele de aer din colțurile barei de protecție față.

Opțional, clienții vor putea comanda un splitter față realizat din fibră de carbon ranforsată cu polimeri, care arată și mai agresiv și este mai ușor cu două kilograme decât un element comparabil realizat din plastic. Dacă vezi un R8 V10 din spate, vei ști că este un facelift pentru că are o fantă de aerisire pe întreaga lățime a posteriorului, precum și un difuzor de aer de dimensiuni generoase.

Cu o privire în compartimentul motor vei putea să-ți dai seama dacă te uiți la un R8 V10 facelift cu motorul mai puternic sau dacă este versiunea de bază. Aceasta are ornamente negre cu finisaj lucios la exterior, iar verisunea care înlocuiește modelul V10 Plus are un finisaj mat de culoarea titaniului.

Însă, nu te baza pe privirea în compartimentul motor, pentru că un client va putea să cumpere ornamente din fibră de carbon cu finisaj lucios indiferent de nivelul de putere al motorului. Interiorul primește mai multe culori în ofertă.

Debutul comercial al lui R8 facelift are loc în primul sfert al anului 2019.

Adaugă un comentariu