Pentru că SUV-urile nu mai sunt de mult vehicule utilitare cei de la Audi au decis să ofere un astfel de model cu un motor V8 pe benzină şi performanţe similare cu cele a maşinilor sport.
Noul Audi RS Q8 are sub capotă un propulsor V8 de 4 litri cu o putere de 600 CP şi un cuplu de 800 Nm. Unitatea cu două turbocompresoare catapultează acest masiv SUV de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, iar de la 0 la 200 km/h în 13,7 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar cu pachetul opțional dynamic plus se pot atinge a 305 km/h.
RS Q8 dispune şi de sistemul mild-hybrid (MHEV) de 48 de volți, care poate recupera până la 12 kW într-o bateria litiu-ion. Avem şi sistemul de dezactivare a cilindrilor pentru reducerea consumului: când motorul este supus unor sarcini reduse acest sistem dezactivează cilindrii 2, 3, 5 și 8 prin decuplarea în câteva milisecunde a injecției de combustibil, dezactivarea aprinderii și închiderea supapelor de admisie și evacuare. Când motorul funcționează în patru cilindri, punctele de operare ale cilindrilor activi trec la sarcini mai ridicate și își comută setările pentru o eficiență sporită, cilindrii dezactivați funcționând ca amortizor pneumatic. Cilindrii sunt reactivați automat când șoferul apasă accelerația.
Tracțiunea integrală permanentă este oferită standard și avem o transmise automată cu opt rapoarte. Diferențialul central pur mecanic distribuie cuplul către punțile față și spate în raport 40:60. Pachetul dynamic plus cu ajutorul căruia Audi RS Q8 ajunge la 305 km/h, are șasiu setat pentru sportivitate maximă, sistem electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu, diferențial sport quattro și sistem de frânare ceramic RS.
Printre alte dotări tehnologice interesante remarcăm adaptive air suspension sport, Sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu şi direcție integrală.
În echiparea standard mașina are jante din aluminiu de 22 de inch, design cu 10 spițe, formă de stea și anvelopele de 295/40, cele mari instalate de Audi pe un model de serie. Opțional pot fi alese jante din aluminiu de 23 de inch, design rotor cu spițe în Y și diverse finisaje. După roți este instalat sistemul de frânare RS cu discuri din material compozit, ventilate din interior.
Noul Audi RS Q8 va disponibil din prima parte a anului viitor şi preţurile încep în Germania de la 127.000 euro.