Audi a prezentat primele imagini oficiale și detalii tehnice ale lui SQ5 TDI. Discutăm despre o versiune de performanță a noii generații a SUV-ului german.
La fel ca fratele mai mare, SQ7, noul SQ5 TDI are sistem mild-hybrid de 48V și o ‘turbină electrică’, adică un compresor care acoperă momentele în care turbosuflantele obișnuite nu pot livra o presiune de supraalimentare suficient de ridicată.
Respectivul compresor electric, descris drept turbină electrică sau e-turbo de constructorii care o utilizează, este alimentat de la un acumulator Litiu-Ion poziționat în podeaua vehiculului. Acest acumulator nu are o capacitate deosebit de mare, dar ține în picioare sistemul electric de 48V și asistă motorizarea cu fiecare ocazie. El este activat încă de la cea mai mică atingere a accelerației și este pus în funcțiune până la 1.650 de rotații pe minut.
Dacă tot au preluat sistemul de 48V de la SQ7, cei de la Audi au implementat în standard și sistemul de amortizoare adaptive, însă fără barele anti-ruliu active ale acestuia.
Cuplul maxim dezvoltat este de 700 Nm, iar TDI-ul de 3.0 litri îl asigură fără eforturi deosebite între 2.500 și 3.100 rpm. Puterea maximă este de 347 CP. Desigur, motorul respectă noile standarde Euro 6d-Temp.
Citește și:
Schimbări la polițele RCA
Test extrem de frâne!
Cea mai mare paradă de mașini autonome organizată vreodată
Cele mai periculoase șosele ale țării
Tot ce trebuie să știi despre verificarea unei mașini second hand
Sicrie pe roți: mii de mașini din România prezintă pericol iminent de accidente
Românii cumpără pe încredere mașini second hand: doar 15% le verifică în service
Cei de la Audi afirmă că noul SQ5 TDI poate accelera la ‘viteze de autostradă’ în 5.1 secunde, nefiind clar dacă este vorba despre un sprint 0-100 km/h sau de ceva mai mult. În orice caz, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
Pentru cei care nu sunt interesați doar de accelerații ‘sănătoase’, Audi spune că sistemul hibrid din dotare economisește până la 0.7 litri de motorină la suta de kilometri, iar că această valoare este obținută în condiții reale, nu în laborator. Consumul declarat este de 6.6-6.8 litri la sută NEDC în regim mixt, în funcție de jantele și dotările alese. Emisiile de CO2 sunt de 172-177 grame pe kilometru.
Totodată, noul Audi SQ5 TDI are sistem de tracțiune integrală quattro în standard și este capabil să livreze până la 85% din cuplul maxim la puntea spate, respectiv până la 70% din totalul resurselor către puntea față, în funcție de necesități. Unica transmisie din ofertă este un tiptronic cu opt trepte, adică o cutie de viteze automată cu convertor de cuplu, cel mai probabil semnată tot de ZF.
În raport cu un Audi Q5, modelul SQ5 TDI are bare de protecție cu un design ușor mai agresiv, o grilă față modificată, jante de 20 de inchi în standard și câteva culori specifice, pe lângă gama existentă.
Clienții vor putea opta și pentru jante de 21 de inchi diametru, precum și suspensie pneumatică, pe lângă multe altele. Prețul de pornire al unui Audi SQ5 TDI este de 67.750 de euro în Germania, iar primele modele vor ajunge la clienți în vara lui 2019.