Cu ani în urmă, un cântec semnat Queen spunea: „I want it all and I want it now!’ Cu cât ne uităm mai mult la Audi Urbansphere Concept, cu atât mai clar se conturează întrebarea „cum ar putea să sune un sistem audio premium în interiorul acestei mașini?’. De fapt, alte lucruri ar trebui să ne rețină atenția în privința lui Audi Urbansphere Concept, care are ambiția de a oferi totul în materie de lux și confort.
Abordarea designului în cazul de față a pornit dinăuntru spre în afară. Preocuparea prioritară a designerilor au fost condițiile de călătorie excepționale pentru cei aflați la bord. S-a declarat oficial de către Markus Duesmann (Chairman of the Board Management al Audi AG) că: „Audi Urbansphere a fost proiectat având în vedere criteriile și cerințele legate de traficul dens din marile orașe ale Chinei.’ Obiectul este rodul unei colaborări între studiourile de design Audi situate la Beijing și Ingolstadt.
La prima vedere, unii ar fi tentați să creadă că avem de-a face cu un fel de resuscitare a ideii MPV-ului (a spus cineva „urban’?) Audi A2 din clasa mică. Ei bine, nu e deloc așa, deoarece Audi Urbansphere are o lungime de 5,51 m, o lățime de 2,01 m și o înălțime de 1,78 m (într-o exprimare plastică, mașina asta este „mare cât China’). Să nu uităm ampatamentul: 3,40 m! Cât despre roți, acestea au jante de 24 de inchi.
Caroseria nu are montant central, portierele de pe aceeași parte deschizându-se în sens contrar una față de cealaltă. Câte persoane pot lua loc la bord? Păi patru – bineînțeles, într-o ambianță și un confort care cu greu și-ar putea găsi termeni de comparație. Există pe acolo, pe undeva, și un accesoriu exotic, de inspirație chinezeazcă: o umbrelă luminoasă, numit chiar Audi Light Umbrella. Aceasta are surse luminoase proprii și o suprafață interioară reflectivă, arătându-le calea celor care o folosesc atunci când pleacă de la mașină.
Propulsia lui Audi Urbansphere este electrică, sub caroseria conceptului găsindu-se așa-numita bază tehnică PPE (Prmeium Platform Electric). Pachetul de baterii montat jos, între cele două punți, însumează o capacitate de 120 kWh. Cele două motoare electrice dezvoltă împreună 295 kW (401 CP), cuplul sistemului ajungând la 690 Nm. Funcțuinând la tensiunea de 800 V, sistemul permite o încărcare rapidă (surse să fie!). Teoretic, o încărcare de la 5% la 80% este posibilă în 25 de minute, aceasta asigurând o autonomie de aproximativ 300 km. Autonomia totală conformă standardelor WLTP este de 750 km.