Nicolae Ceaușescu a fost dictatorul care și-a dorit ca în România să se fabrice o mașină. Cu toate acestea nu se dorea performanță în industria auto, liderul PCR era mulțumit cu o mașină ieftină, „destul de bună pentru idioți”.
Cel care a fost desemnat să se ocupe de industria auto din România a fost generalul Ion Mihai Pacepa, fostul şef al spionajului.
Într-un articol publicat în 2009 în paginile publicaţiei „Wall Street Journal, Pacepa a povestit cum s-a hotărât Ceaușescu asupra licenței de Renault: „Când dictatorul român Nicolae Ceauşescu a hotărât, la mijlocul anilor 60, că vrea o industrie auto, m-a ales pentru a pune proiectul pe picioare. În ţara orbilor, chiorul este rege. Nu ştiam nimic despre fabricarea automobilelor, dar niciunul dintre oamenii de încredere ai lui Ceauşescu nu ştia. Totuşi, tatăl meu a fost aproape toată viaţa şeful departamentului de servicii General Motors afiliat la Bucureşti”.
Povestea limuzinei prezidențiale românești – ARO 304/306, mașina de suflet a lui Nicolae Ceaușescu
Pacepa a continuat: „Aşa ne-am trezit cu o licenţă pentru învechitul Renault 12, a cărui producţie urma să fie oprită în Franţa. Era cea mai ieftină variantă”.
Povestea accidentului în care Nicu Ceaușescu a omorât o femeie! Totul a fost mușamalizat de regim!
Când a fost ales celebrul model Renault 12, Ceauşescu ar fi zis: „Destul de bună pentru idioţi. În mod ciudat, când dictatorul a văzut prima maşină Dacia 1300 fabricată în România, a exclamat: „Prea luxoasă pentru idioţi!. Astfel, inginerii au renunțat la radio, oglinda laterală din dreapta şi la încălzirea scaunelor din spate.
Incălzire scaune spate la Dacie ?????? Am lucrat câțiva ani in domeniul auto și nu am auzit niciodată de așa ceva nici măcar in scaunele din față.