Asociația Pro Infrastructură critică dur modul în care a fost gestionat un segment de 4,5 km al Autostrăzii A3. Deși ar fi trebuit finalizat de mult, șoferii sunt nevoiți să aștepte în continuare. Autorizația de construire a expirat, dintr-un motiv absurd.
„Rușinea Națională’ despre care vorbesc reprezentanții ONG-ului este un „ciot’ de 4,5 km al Autostrăzii A3, între Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Târgu Mureș. Deși licitația a fost lansată tocmai în 2016, iar autorizația de construire a fost emisă în 2017, niciun centimetru de drum nu a fost realizat până în momentul de față.
Citește și:
România, țara șoselelor blestemate! La noi mor cei mai mulți pietoni și bicicliști
Vinieta de București: Cum îi poți spune Gabrielei Firea ce crezi despre noul său proiect
De senzație! Cum poți să păcălești radarul cu o…rochie
„Echipa care a gestionat licitația a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestațiilor celor doi antreprenori rămași în cursă (Strabag și Itinera). Și telenovela nu s-a terminat, depășindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt șanse mari de anulare după ani întregi de chin‘, explică reprezentanții API într-o postare pe Facebook.
Problema cea mai mare este că, între timp, a expirat autorizația de construire. Emisă în aprilie 2017, aceasta stipula că lucrările trebuie să înceapă în maximum doi ani, însă luna aprilie 2019 a trecut fără ca acest lucru să se concretizeze.
Din această cauză, proiectul segmentului Ungheni-Târgu Mureș de pe autostrada A3 se întoarce de unde a pornit. „Cel mai probabil trebuie obținute din nou toate avizele, autorizațiile și certificatul de urbanism‘, spun reprezentanții ONG-ului, ceea ce presupune noi întârzieri pe termen nedeterminat.
Sursa foto: Di Bédard, via Wikimedia Commons