Autostrada Comarnic – Brașov se apropie de final și din păcate, lucrurile nu sunt deloc roz. Pentru a treia oară, Statul nu reușește să găsească un constructor care să realizeze proiectul din fonduri proprii.
Datele inițiale anunțau că drumul de mare viteză va fi realizat de un consorțiu format din fimele Vinci, Strabag și Aktor. Dar lucrurile au tot fost amânate de un an și jumătate, iar conform anumitor surse, CNADNR a elaborat deja un raport prin care anulează construcția prin concesiune.
Costul construcției autostrăzii Comarnic – Brașov s-ar fi ridicat la 1,8 miliarde de euro, iar dacă la acestea s-ar aduna și costurile de finanțare și întreținere pentru 26 de ani, suma totală ajungea la 8,4 miliarde euro.
Chiar și așa, Ioan Rus, fostul ministru al Transporturilor, declara că există soluții pentru construcția acestei autostrăzi.
„Avem un studiu de fezabilitate pe Bucureşti-Braşov. Comarnic-Braşov din cele 5 tronsoane sunt 3 pentru care studiul nu corespunde, dar pe celelalte bucăţi putem pleca de la acel studiu din bani de buget şi atunci capătul ăsta de Bucureşti începem lucrările, Comarnic-Ploieşti îl lăsăm pe 2020′, a declarat Ioan Rus, fostul ministru al Transporturilor.
Informațiile cu privire la autostrada Comarnic – Brașov vin la câteva zile după ce am aflat că există mari șanse ca în 2016 să debuteze lucrările la autostrda Sibiu – Pitești.
Via | Digi24